زندگی پزشکی

Medical Life

زندگی پزشکی

Medical Life

یک عدد دانشجوی پزشکی هستم که نوشتن این ها عادت دوران و تلاش و لطف حداقلی منست و نهایت محبت شما در درک آن ها و در ارسال و اشتراک مطالب مفیدتان ( شبیه پیوند ها ) خواهد بود .
سوالاتتان را بی زحمت ایمیل کنید :)
Mohammadghafouri72@yahoo.com
( برای جواب به ایمیلتان تا یک هفته مهلت بدهید )

یک مُشت فکر ! ( نویسنده مهمان : zahra rezayi)

پنجشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۴۷ ب.ظ

گاهی وقتها یک چرتکه ی ناقابل که می اندازی میبینی پَدِ افکار و مَنِشَت! روی ادوار زمین شناسی را کم کرده!..که انقدر پیچ پیچ و لایه لایه است.. یک خورده که لوب های مغزی ات را بیشتر میتکانی و یک پس گردنی هم به لوب پس سری ات میزنی که هر چه دارد بریزد روی دایره ، از دنیای عجیب و غریبی که در مغرت زندگی میکرده و تو به قدر پشیزی هم برایش تره خرد نمیکرده ای .. به طرز خوشگلناکی شبیه آنهایی میشوی که برق سه فاز هولناکی دوره شان میکند!!...فکرهایت را که دانه به دانه به چالش میکشی میبینی بعضیهایشان چقدر بوی دوران پارینه سنگی میدهند!..

یا بعضیها قابلیت های آرکئو پتریکس جان را دارند ( یک جورهایی در حکم همان فانتزی هاییست که میزدیم جهت تغییر و تحول جهانی بصورت یه تنه!! حس میکردیم آرنولدیم مثلاً  ! ) ..یا بعضی ها که کلاً فازشان فاگوسیتوزی است!اصلاً خوراکش نقد است!!..از لطافت ِکیمیاگر ِ پائلو کوئلیو گرفته تا مثبت اندیشی های وین دایر و برایان ترسی و باربارا و اینها و ازین ور  از مَسخ و اندیشه های کافکایی و هم صنف هایش! همه را به رشته ی تحلیل!! در می آورد ..و قشنگ میشوردشان پهن میکند روی بند و دو سه تا گیره ی اعتماد به نفس هم میزند به ابعادش که مبادا تکان بخورد بیچاره!!...و کلاً  خرِ نقد را سوار است نه خر ِ شیطان!! همان بُعدی از مغز که  بابا ی آدم را در می آورد و پوستت را میکند!!

بعضیهایشان هم قابلیت وحشتناکی دارند که با سه سوت آدم را میبرند روی اسکرین سیور لطافت که اگر موشک کروز هم بخورد وسط بساط پَر قوهی شان ..زهی خیال باطل اگر یک کوچولو تکانی به خودش بدهد!!..( این افکار مخملی صورتی و قرمز!! هم کافی است ولشان کنی!! میشوند یک بچه سینو ساروپتریکس که خب رنگارنگی اش با خوشگلیِ خشمش پدیده ای میشود برای خودش!!!) و بنده شخصاً به این رنگارنگی و یهویی بودن شان ارادت ویژه دارم!

اینهمه فکر های نونهال و سالخورده که از دالان های مویرگی مغزت تا ژرفایِ تالاپ تولوپ قلبت وول میخورند آنقدر دوست داشتنی اند و حیرت آور که بیخیال چرتکه انداختن و محاسبه شان میشوی و دوست داری خطاب به مخ ات بگویی :  « بی خیال ! خب دیگه چه خبر؟! »...و در درونت ذوق مرگ شوی و حرکات جودی آبوتانه در بیاوری که خدا را شکر خودم هستم ..خودِ خودم..! و یک نفس راحت بکشی و نسکافه ی داغت را سر بکشی و دل و روده ات آتش بگیرد و باز هم بخندی و مطمئن شوی خودت هستی چون هیچکس انقدر گیج و منگ نیست که داغ داغ لیوان را سر بکشد!!..و با خیال راحت  به امتحان فردایت فکر کنی و خطوط جزوه ات را پی بگیری و ادامه بدهی مرحله ی اعتبار حق برای صاحبان حق در چارچوب نظام ......



+راجع به یک نقص، اپسیلون اطلاعی داشتیم و برای دوستمان توضیحش میدادیم که  یک بنده خدایی آخر بحث مان وارد شد ..صحبت مان که تمام شد طفلک یکهو پرسید : راستی این پرولاپس که میگی نرم افزار چته!؟؟؟؟.. خودمان را در حد مرگ کنترل کردیم نترکیم!! ..و حالا حسم شبیه همین سوال است که او پرسید..یک چیزی را که بسی هم مهم است تشخیص نمیدهم!! 


بعد نوشت : وقتی که اامتحان دارید کلاً تا لحظه ی خروج از جلسه راه هر گونه کنجکاوی را اعم از کاذب و لازم ! به خودتان ببندید!!.. حتی اگر آن  کنجکاوی مربوط به همین قسمت کامنت ها باشد!!..( آیکن خنده!!)..که نشود!

 


 

  • ۹۳/۱۰/۱۸
  • zahra rezayi

نظرات  (۵)

سلام خوبین خواهش میکنم جوابمو بدین کمکم کنین ثواب داره شما دانشجوی پزشکی دانشگا تهرانین؟ میشه کمکم کنین راهنمایی میخوام
پاسخ:
سلام فاطمه جان..
فدات شم من دانشجوی پزشکی نیستم..حقوق میخونم..فقط نویسنده مهمانم..
اگه تو نوشته هام اصطلاحات پزشکی هست یا چیزایی که به پزشکی ربط داره فقط بخاطر اینه که من رشته م تجربی  و هدفم پزشکی بوده عزیز م.. ولی به دلایلی نشد و من با دیپلم تجربی همون سال کنکور انسانی دادم!!!میدونم تعجب میکنی ولی واقعیت داره..من پزشکی رو خیلی خیلی زیاد دوس داشتم و فک کنم بخاطر همینه که حرفامو نمیتونم بدون اون اصطلاحات بریزم رو کاغذ..و بی اختیار ازون کلمات استفاده میکنم..و همه فک میکنن پزشکی میخونم..اما اینجوری نیست گلم..
اما مطمئن باش اگه پزشکی میخوندم کمکت میکردم فاطمه ی عزیزم..اینجا هم دکتر غفوری و هم دکتر خدا کرمی به بهترین شکل جواب سوالا رو میدن..ازین دو بزرگوار راهنمایی بگیری بهتره خانومی..
بازم اگه فک میکنی کمکی ازم برمیاد من حاضرم کمکت کنم..اما واسه تجربیا هیچی به اندازه ی هم صحبتی با یک دانشجوی پزشکی انرژی آور نیست..آقای دکتر خودشون  دانشگاه تهران میخونن ااگه قبولی دانشگاه تهران میخوای ازشون راهنمایی بگیر فاطمه جان..
إن شاءالله موفق بشی طلا..


ممنونم قربونت برم چجوری میتونم با دکتر غفوری و دکتر خدا کرمی ارتباط داشته باشم خیلی نیاز دارم به راهنمایی هدفم پزشکی تهرانه ممنون میشم عزیزم
پاسخ:
سلام گلم..
من خودم اون روز یه کاری داشتم ، ایمیل زدم بهشون..ایمیل شون گوشه ی سمت چپ وب هست دیگه..
یا هم میتونی تو قسمت کنکور یار کامنت بذاری سوالتو بپرسی عزیز..
واسه دکتر خدا کرمی هم که کامنت بذار ..
امیدوارم موفق بشی فاطمه جان..تا میتونی درس بخون..پزشکی بهترین رشته ی دنیاس!
وتی چ قلم پیچیده ای!!
مخم ترکید!
پاسخ:
سلام ..
چه اسمت قشنگه!..دوسش دارم!
پیچیده  نبود که!!..شایدم بوده دیگه!.. نوشتنم کلاً دست خودم نیس تقصیرِ مخمِ!!
  • مهساجونت
  • سلام 
    بازم گل کاشتی
     استادعظیمی نیستش ببینه این دفعه اشک کسی رو درنیاوردی
    اما من میدونم این درگیری های مغزی ازکجا نشأت گرفته
    عالی بود
    پاسخ:
    سلام علیکم خواهر آمیبیان
    آره دیگه..دیدم  استاد نگرانن..گفتم  ورژن قلمم رو ارتقا بدم !
    کُلْت اگه داری بده من مخمو بپاشم رو دیوار مثه نیمرو..تا دیگه نشأت نگیره..داری فدات شم؟؟!


    سلام زهرا جان...
    راستش فکر کنم اولین کسی بودم که این پستو خوند چون وقتی خواستم نظر بدم نظرات بسته بودن...
    الان بعد از بازگشت پیروزانه از سد امتحانات مزخرف با دیدن نظرات باز به شوق اومدم آخه وبلاگ خیلی سوت وکور شده:(  راستی من وقتی می خوام به یکی. که کاربره بلاگفا هست نظر بذارم تو بخش وبسایت آدرس وبلاگو که می نویسم میاره به علت درج تبلیغات نظر ثبت نشد!!!! یعنی هنوز تو کفش موندم که بلاگفا با بلاگ بیان چه مشکلی داره:))
    نوشتت خیلی خیلی جالب بود و واقعا تفکر عمیق می خواست یه لحظه فک کردم دارم فیزیولوژی می خونم:) 
    استعداد نهفته ای بخدا:) 
    فقط این جور نوشته ها رو هر چی کوتاه تر کنی جذبش بیشتر میشه.
    جواب نظرتو خوندم خواستم بگم حقوق خودش رشته خوبیه یعنی همه رشته ها خوبن به شرط اینکه ادامه بدی. من الان پزشکی می خونم چه فایده ای داره اگه نتونم تخصص بگیرم؟ ولی ای کاش به جای کنکور انسانی همون تجربی شرکت می کردی تا من بهت نشون میدادم چطور از طریق بقیه رشته ها هم میشه به پزشکی رفت. الان خواهرم می خواد لیسانس به پزشکی شرکت کنه:)
    پاسخ:
    سلام مریم جان..
    آره..
    مرسی عزیز..
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی