زندگی پزشکی

Medical Life

زندگی پزشکی

Medical Life

یک عدد دانشجوی پزشکی هستم که نوشتن این ها عادت دوران و تلاش و لطف حداقلی منست و نهایت محبت شما در درک آن ها و در ارسال و اشتراک مطالب مفیدتان ( شبیه پیوند ها ) خواهد بود .
سوالاتتان را بی زحمت ایمیل کنید :)
Mohammadghafouri72@yahoo.com
( برای جواب به ایمیلتان تا یک هفته مهلت بدهید )

عشق اگر عشق باشد(نویسنده مهمان maryam.kh)

جمعه, ۵ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۱۷ ق.ظ

ته دلم به استاد بدوبیراه می گویم که چرا تا این وقت شب ما را در آزمایشگاه نگه داشته تمام ماشین های خوابگاهم رفته و من که حتی شهر خودم را نمی شناسم باید در این شهر غریب به خوابگاهی بیرون دانشگاه بروم تازه اینهمه مدت هم بخاطر حواس پرتی یکبار نشد راه رفت و برگشت را یاد بگیرم یا نمی دانم شاید هم هیچ گاه فکر نکردم که لازم باشد! از چند دختر هم کلاسی آدرس می پر سم با چشمانی پر از التماس که شما را بخدا یک نفر با من بیاید اما آن ها هم که به خانه دیر کرده اند بهانه می آورند  نمی خواهم بیشتر از این دیر کنم درهای خوابگاه سر ساعت بسته می شود فقط نیم ساعت وقت دارم از روی ناچاری با همان آدرس دست و پا شکسته راهم را می گیرم و می روم  کاملا اطمینان دارم ،خدا همیشه هوای مرا دارد.

بی خبر از اینکه تو تمام این مدت حواست شش دانگ به من بوده و غیرت مردانگی ات یک لحظه حق تنها گذاشتن مرا به تو نمی دهد ، نصف مسیر را بی هیچ دردسری طی کرده ام باید از بازار شلوغ شهر نیز بگذرم یکی از پسر بچه ها شیطنتش گل می کند و کپسولی سمت من پرت می کند کپسول دقیقا روبرویم زمین می افتد تو بی اختیار شیرجه ای می زنی مرا سمت عقب هل می دهی و برایم سپری می شوی همین که کپسول می ترکد چشمانم را می بندم خدایا دچار چه گرفتاری شده ام بعد تو می گویی خوب هستین؟ چشمانم را باز می کنم باورم نمی شود تو هستی اما فی البداهه می گویم شما خودتون چطورین؟ چیزیتون نشد؟ تو لبخندی می زنی و سرت را به علامت نفی تکان می دهی من هم خنده ام می گیرد جالب است هر دو شوک زده ایم اما از این وضعیت خرسند هم هستیم غافل از اینکه"عشق اگر عشق باشد نیازی به ابراز ندارد"

مرتبط: خودم به صحت عنوان این پست مشکوکم چون بیشتر عشق های امروزی یک طرفه است!

بی ربط: این چند روز انقدر گرفتار جشن عقد دختر عمه ام بودم که از خستگی نای نفس کشیدن برام نمونده دو شب که کلا نخوابیدم  خوبه حالا جشن خودم نبود! والا تصمیم گرفتم قید ازدواجو تا آخر عمر بزنم:))

  • ۹۳/۱۰/۰۵
  • dr bimar

نظرات  (۱۸)

Ana Jan nazareto didam  chashm farda barat  mail mizanam  rasti  dar morede  zist  eshkali soali  dashti be in web morajee kon Dr ashrafi baes shodan man va dadash kian darsad ziste balayi dashte bashim man kheily madyuneshunam.
WWW.easykonkor72.blogfa.com
یه پیشنهاد یخورده رو نگارش متن بیشتر کار کن 
مثلا سعی کن از نیم‌فاصله هم استفاده کنی.
و( ، )دقیقا بعد از حروف استفاده بشه،
محتوای متن هم خیلی جالبه 
من که خوشم اومد شمارو نمیدونم 
پاسخ:
سلام. ممنون از انتقاد بجاتون. چشم حتما سعی می کنم.
مرسی.
سلام
میشه منو راهنماییی کنید که چطوری دانشجوی پزشکی شدید؟؟
هرکاری که انجام دادید.کلاس.کتاب.آزمون.....
خیلی به کمک احتیاج دارم
موفق  باشید
درپناه خدا
پاسخ:

       سلام

میشه اما جایی که دکتر غفوری باشن نیازی به من ندارید:)

کلاس:زیست که اگه استادمون نبود من واقعا نمی فهمیدم زیست چیه اصلا. ریاضی و فیزیک. فیزیکم می خوندم چون عاشق استاد حسینی بودم اصلا دلم می خواست فقط تشویقم کنه. ریاضی رو دوست داشتم خصوصا مشتق و انتگرالشو اونم بخاطر اینکه تو دانشگاه ریاضی عمومی 1و2 رو پاس کرده بودم. عربی هم رفتم ولی کلا خودم می خوندم بهتر بود.

کتاب. برای عمومی ها گاج نقره ای(میکرو طبقه بنذی) ادبیات لغات و تاریخ ادبیاتشو از کلک معلم خوندم. زبانم قوی بود فقط تست میزدم  برای زبان می تونم یک صفحه جزوه بهتون بدم که با خوندنش همه ی تستای گرامرو می زنی واسه همین بیشتر سعی کن دامنه ی لغاتتو گسترش بدی بعلاوه ریدینگت اگه ضعیفه با زدن تست می تونی تسلط پیدا کنی

اختصاصی هامم از آنجایی که دانشجوی شیمی بودم شیمیم قوی بود و کلا دوسش داشتم مبتکران می خوندم واسه تموم سالا البته اواسط یه سری به خیلی سبزم زدم درسنامه هاش بدک نبود اما تستاش جالب نیست همون مبتکرانو بخون

زیست واسه هر سال یه کتاب داشتم دو کتاب جمع بندی هم داشتم سال دوم خیلی سبز سوم 8000 تست گاج و پیش 1و2 خیلی سبز و همگامان. دو کتاب جمع بندیم یکی تانک زیست  دکتر آرام فر بود یکی 20 سال کنکور قلم چی برای گیاهی و ژنتیکم کتاب دکتر آرام فرو داشتم البته ژنتیک خیلی سبزم داشتم ولی اون سطحش فراتر از ژنتیک دکتر آرام فر یعنی هضمش سخته

ریاضی خیلی سبز و 20 سال کنکور قلم چی

فیزیک برای سال دوم وسوم نشر الگو برای پیش گاج سفید و 20 سال کنکور قلم چی

آزمون:من گزینه 2 میدادم ولی اصلا راضی نبودم سوالاش خوب بود ولی ارزشیابیش بد! قلم چی بهتره. سعی کن 3 آزمون آخر سنجش هم  ثبت نام کنی یه معیاری از سوالای کنکور دستت میاد.

به کمک احتیاج نداری! هیچ وقت فکر نکن به کمک کسی احتیاج داری تموم تلاشتو بکن و بقیه رو بسپار دست خدا آرامشتو حفظ کن. سعی کن دوستایی که انتخاب می کنی سطحشون از تو خیلی بالاتر باشه تا باهاشون رقابت کنی رقابت خودش خیلی موثره من دوران 6 ماه مونده به کنکور فکر میکردم کلا آخرشم خیلی بلدم که با داداش کیان آشنا شدم  انقدر تسلطش زیاد بود که باعث شد من فکر کنم هیچی بلد نیستم و خیلی بیشتر بخونم.البته تاثیر دختر داییمم کم نبود الان داداش کیان دندان می خونه  دختر داییم هم داروسازی دانشگاه تهران  منم اینجام:(

کمک بعدی که بهت می کنم اینه که یه مشوق داشته باش یعنی دلیلی که همه جوره باعث شه از خستگیت لذت ببری من اصلا قرار نبود کنکور بدم یعنی رشتمو دوست داشتم می خواستم دکترای شیمی تجزیه بگیرم اما بعد از فوت مامانم فقط بخاطر قولی که بهش داده بودم دوباره کنکور دادم نمی خواستم آرزو به دل بمونه که دخترم پزشک نشد.

در آخر مشاور داشته باش من دوتا مشاور خیلی خوب داشتم دکتر اشرفی که برام برنامه ریزی هم میکرد و دکتر حبیبی که تا آخرین روز کنکور روحیه بهم میداد.

فکر کنم همه چیزو گفتم. وای چقدر طولانی شد!!!!

بسیار متشکرم

پاسخ:
خواهش می کنم.
ببخشید به نظرشما بدون کلاس هم میشه پزشکی قبول شد؟؟
من نمیتونم کلاس برم.وازبهمن ماه آزمون های قلم چی رومیرم.
به نظرشما میتونم سال بعد داتشجوی پزشکی باشم؟

درپناه حق موفق وموید باشید
پاسخ:
میشه یعنی بیشتر بستگی داره به خودتون اینکه حس کنین تو کدوم درس ضعف دارین ولی اگه بتونین حداقل فیزیکتونوبرین خیلی بهتره البته من سطح شما رو نمی دونم الان بین هم کلاسی های من هستن کسایی که کلاس فقط برای ریاضی و فیزیکشون رفتن و همچنین کسایی که برای یه درس اختصاصی مثل شیمی چندین کلاس خصوصی رفتن . شما آزمونو بدین خودتون متوجه میشین در چه سطحی هستین. فقط یه چیز که تو نظر قبلیتون خاطرم نبود بگم اینکه سعی نکنین تستای مختلف و پراکنده زیاد بزنین یا کتاب های متفاوت زیاد بخونین ثبات داشته باشین یعنی یه کتابو چند بار بخونین بهتر از اینه که چندین کتاب بخونین متوجه هستین؟ الان کتاب های منو ببینین یا تست اصلا حل نشده یا یه تست ۳بار حل شده.
ممنون.هکذا:)
سلام خوبین ؟ شما اهل کجاید مشاورایی که میگیرد اهل کجان ؟ کجا میشه پیداشون کرد ؟مرسی
پاسخ:
سلام همه جای ایران سرای من است:) راستش بخاطر کار بابام ما جای ثابتی نداریم کلا ولی سالی که کنکور میدادم تبریز بودم یعنی شانس آوردم که تبریز بودم چون شهر خودمه ‌ استادای خوبو می شناختم. مشاورین که میگم کارشون مشاوره نیست دانشجویان پزشکی تبریز هستن که به دلیل آشنایی بهم مشاوره میدادن. 
از اسم کوثر خیلی خوشم میاد:)
سلام مریم جون چقدر لحن کلامت مهربون وگیراست.منم تقریبا شرایط تو رو الان دارم فقط فرقش اینه ک بابام واسه همیشه از پیشم رفته منم بهش قول دادم پزشکی قبول شم و تخصص قلب بگیرم.سال گذشته چهارم بودم به دلیل کم کاری موندم واسه امسال اما بازم دیر شروع کردم الان یکماهه شروع کردم.خیلی میترسم که نشه و امسال جلو روحش شرمنده شم با وجود زمان کوتاهم.دوست دارم گهگداری اگه وقت کردم باهات حرف بزنم.
پاسخ:
سلام عزیزم. لطف داری. 
خدا پدر بزرگوارتو بیامرزه. الانم دیر نیست فقط باید بچسبی به درس  تلاشتو چند برابر کنی تا به رقیب هات برسی. متوجه منظورم هستی؟ پزشکی واقعا زحمت می خواد بخدا منم بعضی شبا گریه می کردم که خسته شدم دیگه بسه. حالا چون دانشگاهم رفته بودم خیلی بی قراری  می کردم که می خوام برم دانشگاه همون شیمی رو ادامه بدم یه شب با همین ناراحتی ز زدم به دکتر حبیبی که من نمی تونم. اونم عصبی شد گف نمی تونی همین فردا برو سر کلاس همون رشته که میخوندی ولی می دونی چیه تو نمی تونی حتی اون رشته رو ادامه بدی چون ترسو هستی تو خیلی بی اراده ای!!! جا خوردم یعنی به حدی ناراحت شدم از لجبازی آزمون بعدی رو ترکوندم:))) الان که فکر می کنم می بینم واقعا چقدر بهم لطف کرده. بگذریم. یاهو مسنجر دارم عزیز ادت می کنم.
سلام عزیزم.ممنون خوشحالم ک یه ابجی بزرگتر پیدا کردم ک راهنماییم کنه البته اگه قابل بدونی و وقت داشته باشه.باشه اونجا باهات درارتباطم.
پاسخ:
شقایق الان یاهو مسنجرتdr.fatiهس یاdr.fati2014?
ما کوچیک شماییم شما خیلی هم قابلین عزیز. 
سلام مریم خانوم!(ببخشید فامیلیتونو نمیدونم!)
میتونم بپرسم شما کدوم دانشگاه هستید؟
پاسخ:
سلام عزیزم وای شماها چه اسم هایی دارینا انگار تموم اسم هایی که دوست دارم تو نظرات هست. خواهش می کنم مریم بگو راحت تره. فامیلی من درازه آخه:)) 
دانشگاه آزاد تبریز هستم خانومی.
مریم ایدیم DR.fati74هست.74هم داره

پاسخ:
OK golam man farda saate 15 addet mikonam. 
Chon az barnamam kharej besham hamechim  daghun Mishe:)
مریم جون ساین اوت یاهو تو گوشی کجاست؟ (سوال جدی است)
پاسخ:
بله...
وقتی وارد میشین یه تصویر پروفایلتونو نشون میده که روشم یه نقطه ی زرد رنگ هست دستتونو روش فشار بدین آخرین گزینه ساین اوته:) البته من اینجوری ساین اوت میشم جور دیگه ای باشه خبر ندارم.

سلام.ببخشید مریم جون دانشجوهایی که معرفی کرده بودی سراسرین یا ازاد؟
پاسخ:
سلام عزیزم اگه منظورت دکتر اشرفی ودکتر حبیبی باشه اونا سراسری تبریز هستن. من چون اکثر دوستام پزشکی سراسری هستن من بیشتر از دانشگاه خودمون در دانشگاه سراسری سیر می کنم به قول فاطمه نصف عمرم تو راه سراسری و آزاد میگذره:) اتفاقا شنبه هم مهمون رفتم کلاسشون و نفر اول المپیاد زیستو دیدم:) اصلا ذوقی  کردم نپرس:))
 سلام من میخوام بدونم که چطور می تونم  پزشکی دانشگاه تهران قبول بشم و به نظرتون استادهای ازادو ملی تهران یکیه یا فرق می کنه وایا ازاد تهران بهتراز ملی های شهرهای دیگه هست و واسه تمرکزداشتن وکم شدن حواس پرتی هم راهنمایی کنید لطفا
پاسخ:
سلام...
والا چنان گفتی من می خوام بدونم که فکر کردم من قانونی کشف کردم واسه دانشجوی پزشکی تهران شدن و به تو نگفتم:)) 
خب عزیز می دونستم که خودم دانشجوی پزشکی تهران میشدم. فقط باید بخونی بخونی بخونی به حرف بقیه هم اعتنایی نداشته باش آخه خیلیا هذیون میگن مثلا اینکه کنکور به شانس بستگی داره یا فلان جا برو بدون خوندن تک رقمی میاری اینا همش هپروته خودت باید بخونی همین! این قانونو کشف کردم:)) 
استادای آزاد با سراسری فرقی نداره مگر اینکه استادی نخواد دانشگاه آزاد تدریس کنه که اونم خیلی کم پیش میاد. آزاد تهران خب خیلی بهتر از آزاد شهرستاناس البته از لحاظ سطح علمی اساتید از لحاظ محیط نمی دونم ولی بابای من اصلا نذاشت آزاد تهرانو بزنم:(
حواس پرتی رو یه زمانی دکتر ظهیری بهم گف رو کاغذ هر چی به ذهنت اومد بنویس بعد موکولش کن واسه بعد از درسا! ولی من یه راه حل دیگه رو رفتم وقتی درسمو شروع می کنم گوشیمو واسه یه ساعت بعد تنظیم می کنم که ز بزنه و تو این یه ساعت فقط درس می خونم حواسمم اصلا پرت نمیشه. خودت ببین کدوم راه حل بهتره اونو انجام بده. 
ساعت ۳:۳۰ همچنان مشغول بیوشیمی ام. 
ممنون از پاسخی که دادید بهترین موقع برای شروع برای کنکور خوندن ازچه سالیه باتوجه به اینکه من  سال سومم  بهتره واسه نهایی بخونم یا کنکوری بخونمد ایا شما از رشتتون پزشکی راضی هستید به نظرتون برای اینکه تخصص قبول بشی باید از ترم اول که وارد این رشته شدی واسش تلاش کنی به نظرتون پزشکی خوبه یا دندان یا دارو
پاسخ:
شما الان امتحانات نهاییتونو خوب بخونین یعنی خیلی خیلی خوب بعد از تابستان شروع کنید برای کنکور خوندن. 
نه من که نیازی نمی بینم از ترم ۱ شروع کنم واسه تخصص! همین ترم پنج علوم پایه رو بدم فیزیوپات بشم بعدش برای تخصص می خونم.راستش من دندانو بیشتر دوست داشتم اما رتبم نرسید بهش الان رفته رفته با پزشکی انس گرفتم و میشه گف خوشحال و راضیم. دلیل اینکه پزشکی نمی خواستم بخاطر سختیش نبود فقط بخاطر روحیه خودم که نمی تونستم ببینم کسی بیمار شده اما آدم عادت می کنه الان دکتر اشرفی بود میگف جسد! ایشون مثلا از تشریح جسد لذت می برن:))) بستگی به علاقه خودتون داره اما اگه می خواین زودتر وارد بازار کار بشین دندان بهتره.
سلام  شما خودتون ازکی واسه کنکور  خوندن رو شروع کردید وروزی چند ساعت درس می خوندید وازچه کتابهای تستی استفاده می کردید و چطور بخونم که همون سال اول قبول بشم وپشت کنکور نمونم چون خیلی سخته واسم یک سال دیگم بمونم میشه گفت من ازهمون تابستون اول دبیرستان دغدغه ی کنکورو دارم من ادمی هستم که خیلی بی دقتم اصلا تو امتحان از سر ندونستن نمرم نمیره مثلا تو عربی به جای ماضی مضارع می نویسم یا خیلی بی دقتی های دیگه که اگه نمیکردم خیلی وضعم بهتر ازاین بود میترسم تو کنکورم ازسر بی دقتی قبول نشم من کلا از ریاضی وفیزیک خوشم نمیاد راحلی میتونید بهم بگید که مشکل این دوتا درس حل بشه میدونم  خیلی از بچه های تجربی با این درسها مشکل دارن ولی اینم میدونم اگه بالای 50 نزنم نمیتون دانشگاه تهران قبول بشم لطفا کمکم کنید مشکل این درسها حل بشن بنظرتون وقتی می خوام انتخاب رشته کنم شهرهای  نزدیک رو بزنم یا براساس رتبه بندی دانشگاه ها انتخاب کنم 
پاسخ:
سلام. من ۲سال خوندم ولی همون یه سال با روزی ۸ساعت مطالعه مفید(به جز تست) میشه قبول شد.
برای بی دقتی سعی کنین یک ساعت مونده به امتحانتون هیچی نخونین و موقع دادن امتحانم یه سوره یا آیه ای از قرآن که بتونه بهتون آرامش بده خیلی مفیده من اکثرا آیه الکرسی می خونم بعضی وقتا هم برای خوب دادن امتحان میگم خدا جون خودت کمک کن یه تسبیح صلوات نذر می کنم. خیلی هم اعتقاد دارم که اگه امتحانامو خوب میدم همش بخاطر کمک خداست اگه چیزی فراموشم بشه. میگم :(اللهم انی اسالک یا مذکر الخیر و فاعله و الآمر به ان تصلی علی
 محمد و آل محمد و تذکرنی ما اَنسانیه الشیطان الرجیم ) "
 البته باید دست راستتو رو پیشونیت بذاری و بگی.
منابع رو تو نظرات قبلی گفتم از کنکوریار دکتر غفوری هم کمک بگیر یه وب برای کنکوریا هم دارن 
WWW.dr-kap.mihanblog.com 
سوالاتونم از دکتر بپرسین بیشتر از من می تونن راهنماییتون کنن.
مونده به خونواده و خودتون ولی شخصا من بودم فقط یه شهرو نمیزدم.
من تا یک هفته از جواب کامنت دادن معذورم.
salam maryam khanum man hamunam k tu webe kelasetun nazar dadam goftin biyam inja soalamo beporsam
rastesh man nazarate ghablo khundam va mishe gof amar dastam umad faghat maryam man moshkele mali daram yani dabirestanam khube fakhriye ro mishnasi? unja mikhunam be nazaret baz lazeme kelas beram? ketabayi k gofti bazihasho daram...eshkal dare? azat kheily mamnoonam chon age unja to nabudi kasi be nazaram j nemidad.
پاسخ:
سلام عزیزم..
نه اشتباه می کنی دکتر روح بخش از لحاظ برخورد یکی از شخصیت هایی هستن که من تحسین می کنم منم نبودم فاطمه حتما جوابتو میداد یا خیلیا جوابتو میدادن.
فخریه رو خوب می شناسم چون منم فخریه درس خوندم البته تا سوم دبیرستان پیش دانشگاهی علوی بودم. آره دبیرستان خوبیه خیلی خوب من دبیر شیمی رو خیلی دوست داشتم.خانم جعفری..‌
تو برای کتاب به من میل بده sadina_sarmadi1372@yahoo.com
maryam shenidam blog bayan in emkano dare k befahmi ip har shakhs chiye va az ruye un hatta unayi k ba chandin esme motafavet miyan nazar midan tashkhis bedi doroste? alan to az ip man mifahmi kiyam va az koja daram comment mizaram? mishe kamel tozih bedi
bebakhsh vasate emtanat asiret kardam.
پاسخ:
بله عزیز این امکانو داره اینجا تو نظرات ما اگه رو آی پی شخص کلیک کنیم تموم نظرات ثبت شده بااون آی پی رو نشون میده از سایت آی پی آدرسم میشه شهرشو مشخص کرد اما جای دقیقشو نمیشه. چطو؟ می خوای با چندین اسم بهم نظر بدی:))) نگران نباش من بیکار نیستم تک تک آی پی بگردم ولی کلا بلاگ بیان خیلی حرفه ایه و منم خوشم میاد.
خواهش...
در مورد نظر خصوصیتم من به طرف ضعف دارم نه اون:)
  • یک عدد آدم
  • سلام به همگی خوبین؟ خوشین؟
    یک سوال مهم و بی ربط و خنده دار دارم چون میدونم کارتون درسته اینجا میپرسم (ساین اوت که یادته؟ :))
    مودم من بی سیمه خب؟ ولی وقتی با گوشیم میخوام کانکت شم مودمو میشناسه رمزم وارد میکنم ولی نمیشه :( کسی میدونه چرا؟ تنظیمات خاصی داره؟ باید سیمی که به کیس وصله رو درآرم یا ربطی نداره؟ لطفا کمک کمک
    پاسخ:
    تنظیم خاصى که داره باید بدى مخابرات درست کنه مطمئنی رمزشو درست میزنی؟ نه به سیم کیس ربطی نداره. من در این حد بلدم. دوستان کسی می دونه ج بده لطفا...
    ......
    اگه به سوالات بی ربط ج میدم حمل بر بیکاریم نذارین لطفا چون واقعا امتحانات سختی دارم فقط بخاطر سخن حضرت فاطمس که گفتند ثواب پاسخ به سوالات مردم غیر قابل شمارشه و خودشون بدون خستگی به تمام سوالات ج میدادن.-صرفا محض اطلاع گفتم- 
     :)