زندگی پزشکی

Medical Life

زندگی پزشکی

Medical Life

یک عدد دانشجوی پزشکی هستم که نوشتن این ها عادت دوران و تلاش و لطف حداقلی منست و نهایت محبت شما در درک آن ها و در ارسال و اشتراک مطالب مفیدتان ( شبیه پیوند ها ) خواهد بود .
سوالاتتان را بی زحمت ایمیل کنید :)
Mohammadghafouri72@yahoo.com
( برای جواب به ایمیلتان تا یک هفته مهلت بدهید )

معرفی کتاب(نویسنده مهمان : maryam kh)

پنجشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۱۳ ب.ظ

گاهی خسته می شوم ار این نفس های تکراری... از این دویدن و نرسیدن ها... از اینهمه آرزو که برای آینده ام دارم..

چند روز پیش قدم می زدم و اشک می ریختم که چرا هنوز خودم را نشناخته ام چرا نمی توانم تشخیص دهم که چه می خواهم طوری عذاب می کشم که نه می توانم به کسی بگویم نه می توانم به تنهایی از پسش برآیم یک دفعه چشمم به تابلویی افتاد که نوشته بود نمایشگاه کتاب!

دوست همیشگی ام کتاب... شاید می توانست مرهمی برای دردم باشد شاید بین نویسنده ها کسی بود که دردی شبیه دردم را ترسیم کند و شاید راه جنگیدن را کشف کرده باشد راهی که من مدت هاست به دنبالش می گردم.

همین که وارد شدم کتابی با زیبایی جلدش مجذوبم کرد یک جلد سفید با نقش های سبز و طلاکوبی شده از دور نمیشد اسمش را ببینم طوری چشمم را گرفته بود که انگار در آن نمایشگاه هیچ کس و هیچ کتاب دیگری وجود نداشت یک راست به سمتش راه می رفتم با قدم های آکنده از ترس!

ترس اینکه نکند یک وقت رمانی باشد سراپا سرشار از عشق! چیزی که من از آن فرار می کنم! کتابی که پسندیده بودم زیر چندین کتاب گنجانده شده بود  اما نمی دانم چرا همین که از در وارد شدم با چشم هایی پر اشک فقط همان را دیدم بالاخره توانستم بیرونش بکشم و ببینم اسمش چیست تا نام کتاب را خواندم شوکه شدم روی کتاب نوشته بود"قرآن کریم"

چطور فراموش کردم کتابی را که مرهم تمامی دردهاست! بازش کردم و همان جا سوره حمد را خواندم تا سپاسی باشد از خدایی که حتی راضیست برای فراموشی های بنده اش گاهی حتی خودش را یادآوری کند با آنکه هیچ نیازی به او ندارد. قرآن را خریدم آرزوهایم را روی کاغذی نوشتم و گذاشتم لا به لای سوره هایش همه را سپردم دست خدا اگر صلاح باشد به آرزوهایم می رسم اگز نه که حتما حکمتی بوده. 

در این میان کتاب دیگری هم جالب به نظرم آمد"نامه به کودکی که هرگز زاده نشد" آنقدر کتاب جالبی بود همان روز خواندمش. خواستم برای شما هم معرفی کنم یا بهتر است بگویم برای کسانی که احساسشان به احساسم شباهت دارد این هم کتاب

در آخر ممنون از اینکه وقت گذاشتید و خواندید:)

 

  • ۹۳/۰۹/۲۷
  • dr bimar

نظرات  (۷)

سلام چقدر زیبا نوشتی .از همون اولش قبل معرفی کتاب نمیدونم چطور با وارد شدن به کتابخونه فهمیدم میری سراغ قران

ممنون از معرفی دانلود کردم و میخونمش
پاسخ:
سلام.
خیلی ممنون از لطفتون.
ان شالله که مثمر باشه.
گفت : 
« وَ مَنْ یَتَّقِ اللّه ..یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجا.‌‌..» 
طلاق/۲
پاسخ:
و تمام آیات او نشانه هایی است برای قومی که می اندیشند! 
ممنون...

سلام خانم خداکرمی. من ادرس ایمیلتون روندارم! اگه می شه ادرس ایمیلتون رو بذارید! و اگه امکان داره نظرات بنده وپاسخ های خودتون رو در قسمت کنایه از نیمه حذف بکنید! فکر می کنم.....! مشکلی پیش اومده!
پاسخ:

       سلام نه خب چه مشکلی؟ انصافا آقای دکتر به من هیچی نمیگن. نترسین دعوام نمی کنن:) خودم میگم شاید خوشش نیاد به روش نیاره!:)

اتفاقا همین امشب یه وبلاگ ساختم:))

این وبلاگ من www.drmaryam.blogfa.com

راستی تو گوگل اسممو سرچ کنی میاره:))) همون خانم دکتری که آمریکا استاد دانشگاهه و متاهلم هست منم:) فقط گفتم بذار برم ایران و دوران مجردی یکم خوش بگذره بعد دوباره برمی گردم سر خونه زندگیم:))

اینم ایمیل  beautydays72@gmail.com

بابا،پیاده شو باهم برویم،شما استاد دانشگاه تهران یا شهید بهشتی شدی،من خودم تمام قد می ایستم براتون دست می زنم:-) ولی جهت خنده خوب بود:-)
پاسخ:
Merciii
خانم خداکرمی! من واقعا عذر میخوام! اگه صلاح میدونید مطلب من رو تو پست بعدی تون بذارید..!  البته اگه مایلید...! تاکید می کنم اگه مایلید!:) که عزیزان بتوانند استفاده کنند..!

                به منظور شناخت بیشتر مشاهیر کشورمان ایران!
                            توفیق موسیوند/fa.wikipedia.org/wiki
                                                   /موسیوند-پروفسور-درباره-خلاصه/1neveshteh.ir
                  دکتر توفیق موسیوند!
                             مخترع اولین قلب مصنوعی جهان!
                     ازچوپانی در دره های کوه الوند تا اختراع اولین قلب مصنوعی جهان! 

               از مشاهیر شهرم...!
                             افتخار همدانی ها....!
                                                افتخار ایرانی ها...!
                                                    
                                                       الکترومغناطیس هدفم!
         
                                                                          باتری قلبم!
                                              
                                                                                    پروفسور موسیوند:)
پاسخ:
چشم.فقط چند تا اشکالو درستش کنم که دچار سوظن نشین.
۱-خانم دکتر مریم خداکرمی که آمریکا استاد هستن من نیستم من فقط ور‌دی پزشکی هستم همین.
۲-ماشین و خونه دارم اما ماشینم سانتافه نیست اصلا من اسم سانتافه نیاوردم . ماشینم پرشیای قراضمه که بی نهایت دوسش دارم همین. 
۳-کلا تصمیم گرفتم بعد این شوخی نکنم.
۴-بابت اینکه برای مقاله ارزون حساب می کنین ممنون اما ایمیل؟؟؟:))))
به این میگن سواستفاده ها:) 
چشمتون بی بلا....! لطف کنید از این لطف ها در حق من نکنید!!!  نمیدونم چرا پاسخ تون اول چیز دیگه ای بود! ولی به فاصله ی یک روز تغییر کرد؟!!! سعی کنید حرف هاتون ثبات داشته باشه وتاثیر نپذیره...!!!!امیدوارم این گفته ها حرف های خودتون باشه...!نه کس دیگر...!من دچار سوظن نشدم به هیچ وجه...! توضیحات اضافه خودتون بود! 1- بله می دونم شما خانم مریم خداکرمی استاد دانشگاه امریکا نیستید....! 2- مبارکتون باشه! چرخش براتون بچرخه...! 3- آفرین تصمیمات خوبی گرفتید..! 4- خواهش می کنم...! من کاری نکردم! من اصلا به خودم اجازه ندادم به شخصیت شما توهین کنم ..!من همین امروز می خواستم ادرس ایمیلمو براتون بفرستم...!  متوجه نمیشم که چرا به من توهین کردید و من رو سو استفاده گر خطاب کردید..! خیلی بده که شما زود قضاوت کردید...! :((( موفق باشید....!!!
پاسخ:
من غلط کنم به کسی توهین کنم.
به خودم می گفتم سو استفاده گر چون شما یه حرفی زدین منم با پررویی دنبالش افتادم.
جوابا رو خودم دادم نه بخاطر شما بخاطر اینکه بهم تذکر دادن از این شوخی ها نکنم.
ببخشین اگه ناراحتتون کردم.
چوخ چوخ گوزل دمیسن 
ایسدیرم انا دیلیم نن نظریمی دیم 
قران بو مقدس کتاب یاواش یاواش یادیمیزدان گدیر،
تقریباً هامی اوله‌رده وار 
امّا تاقچالاردا ترپاخ یاتیر استونه.
گلین بیربیریمیزین کمکلیگین‌نن بو مقدس کتاب‌ا چوختر ارزش ورک.
{ دوستانی که ترکی متوجه نمیشن برن زبان شیرین آذری یاد بگیرن }
پاسخ:
من ترجمه می کنم.
خیلی خیلی خوب گفتی
می خوام به زبان مادری نظر بدم
قرآن این کتاب مقدس کم کم داره فراموشمون میشه.
تقریبا  هر خونه ای هست
اما تو طاقچه گرد وغبار روش میشینه
بیاین با کمک همدیگه به این کتاب مقدس بیشتر ارزش بدیم.
ایشالا که میرن یاد می گیرن.
باز ممنون از نظر  پربار و زیباتون.