زندگی پزشکی

Medical Life

زندگی پزشکی

Medical Life

یک عدد دانشجوی پزشکی هستم که نوشتن این ها عادت دوران و تلاش و لطف حداقلی منست و نهایت محبت شما در درک آن ها و در ارسال و اشتراک مطالب مفیدتان ( شبیه پیوند ها ) خواهد بود .
سوالاتتان را بی زحمت ایمیل کنید :)
Mohammadghafouri72@yahoo.com
( برای جواب به ایمیلتان تا یک هفته مهلت بدهید )

اگر دانشجوی پزشکی باشی ( ترجیحا سراسری ) به یک ترم مشخصی که میرسید به راحتی متوجه میشوید که چرا میگویند برای ازدواج و حتی دوستی و حتی تر! برای روابط سرسری و الابختکی ! هم که شده است فقط و فقط ( دلسوزهایش گاهی جان مادرمان را هم قسم میخورند ! ) سراغ کیس هم رشته تان بروید . شما نمیدانید که چقدر سخت است که به یک آدم بقبولانی که تمام هفته ی گذشته را بدون وقفه درس خوانده ای و برای همین نتوانسته ای آن شب که همه میگفتند هوا دو نفره است را کنارش باشی و زیر باران در کنارش قدم بزنی و پاستیل در دهانش بگذاری و برایش شعر بخوانی !   ما دانشجویان پزشکی فقط و فقط  به خاطر حفظ شخصیت خود و نشنیدن الفاظ پس برو گمشو و به درک و اصلا به من چه و اوکی بای و هرجور راحتی و دیگه دوست ندارم و ... ( بقیه اش را خودتان حدس بزنید ) انحصار طلب شده ایم و لاغیر !

سخت است که از صبح بوق سگ تا نصف شب قوقولی ِ خروس! را درس خوانده باشی و وقتی ذهنت دارد منفجر میشود و اطلاعات در نورون هایت زیادی میکند موبایلت را برداری که برای بوق سگ بعدی کوکش کنی و ببینی اس ام اس ام آمده اس که : باهاﺕ ﻗﻬﻠﻢ چلا ﺩﯾﺸﺐ ﺑﻮﺱ نفلستادی؟!

 

  • ۹۳/۱۰/۰۴
  • => محمد غفوری

طنز

طنز پزشکی

پزشکان انحصار طلب

نظرات  (۳۱)

سلام . درس تو زندگی خیلی مهمه . نتنها اطلاعات ادم زیاد میشه بلکه تو زندگی هم از تاثیر بسیاز زیادی برخورداره . از این دخترایی که ایی دوس پسر داره و از پسرایی که دوس دختر دارن به شدت متنفرم . چون وقتی به نفعشونه باهمن و در غیر این صورت بای تا... . درسته ادم باید شریک زندگی داشته باشه ولی یک شریکی که تا اخر عمرت نیمه قلبت دستش باشه و... . خب وقتی خدا یه چیزایی رو برای ما انسان ها منع میکنه یعنی حتما به ضررمونه و انسان باید نفس کاملی داشته باشه که با اینکه خدا پیشمونه لحظه ای احساس تنهایی نکنیم . خب شمام میتونی ازدواج کنی تا به شریک زندگیت برسی و... البته جسارت نباشه . این احساس که یه دفعه سراغ ما ادما میاد که ادم دوس داره بایکی غیر خودش دوست باشه یکی از شگرد های شیطانه. چون شیطان بیشتر سراغ انسان های پاک و مومن میاد و... . سعی کنین اگر فرد پاکی هستین پاکیتونو یا اخر عمرتون حفظ کنین .امیدوارم موفق و پیروز باشین و تو طندگیتو خوشبخت ترین فرد باشین . خدا پشتو پناهتون باشه :))
  • آسمون ابری
  • برادر من !

    اولاً که متاسفانه دانشجویان پزشکی از همه قشرهای دیگه در دوست یابی و اس ام اس بازی استادترن!

    شما رو نمیدونم البته!

    اصلاً قبول ندارم این حرف شما رو!

    کسی که دوست داره ،همه ذهن و فکرش درگیره!

    اگر کسی دوستش رو فراموش کرده باشه یعنی اصلاً دوست داشتنی در کار نیست ، یه سرگرمیه ساده است که دخترهای خوب معمولاً زیر بارش نمیرن ، اونی هم که اینکاره هست یه اس ام اس به جنابعالی و 100 تا به دوستان دیگه میفرسته و بالاخره یکی جوابش رو میده و سرگرم میشه!هاهاهاهاها

    میخوام بگم زیاد خودت رو ناراحت نکن برای اینجور اس ام اس ها! ها!ها! ها!ها

    یعنی زیاد جدی نگیر این حرفها رو!

    حیفم اومد درباره اون مطلب پوچی هم ننویسم!

    همه چیز رو با هم مغلطه کردید!

    حماقت با پوچی فرق داره!

    رسیدن افراد آگاه و اهل مطالعه به پوچی یعنی رسیدن به دروازه حقیقت یابی.

    تا به پوچی نرسی ، به حقیقت هم نمیرسی

    بعضی نوشته هاتون خوبه معمولاً میخونم!

    موفق باشید


    منو که میشناسین
    بین الملل م
    از خط اولت خوشم نیومد
    بهتره بیشتر فکر کنی!
    پاسخ:
    سلام
    من از اون جهت که درسشون بیشتره و منابعشون حجیم تره عرض کردم
    طبیعتا ازد و بین الملل هم تو اولویت بعدی اند
  • هم ورودی
  • عالی نوشتی همشم عین حقیقته
    دوستان به قول خود آقای دکتر هیچکس زندگی شخصی خودش رو جار نمیزنه پس این مطلب جنبه طنز داره و فکر نکنم نیاز به نصیحت باشه :))

    هر دو مطلب عالی بودند
    در آینده دکتر، نویسنده و شاعر خیلی خوبی خواهید شد :)
    و خوشا به حالتون :)

    چرا نظراتم رو پاک می کنی،خو؟!!! حالا بذار یه چیز بگم خوشت بیاد یزد کمترین اما ر طلاق را در کشور به خود اختصاص داده!! شما که بچه یزدی دادا،بعیده....!!! اخرالزمان نزدیک است ای مردم...بترسید.....!!!!, یوههههو ههوو:)))))
    پاسخ:
    سلام
    من شهر پرست نیستم اصلا ولی یزد انسان های بی ازار و خوبی داره 
    بد گفتن ازشون انصاف نیست
    در ضمن وقتی اسم شخصی رو تو کامنت ها مبارید گناه توهینتون به گردن من هست و این کار رو سخت میکنه
    موفق باشید


    دلم واسه خیلی چیزا تنگ شده که با خوندن پست شدیدا دلم خواست :(
    اینکه یه هفته بدون وقفه درس بخونی
    اینکه از صبح تا نصف شب اونقدر درس خونده باشی که به قول خودتون شب ذهنتون بخواد منفجر بشه و اطلاعات تو نورون هاتون زیادی کنه :))
    اینکه اونقدر خسته باشی که تا سرت رو بالشت بره خوابت ببره
    اینکه حجم و سختی درسات اونقدر زیاد باشه که مغزت بخواد منفجر بشه
    به هر کسی که در اون وضعیت قرار داره اینا رو میگم خندش میگیره و با قیافه ی حق به جانبی میگه دیونه ای
    این کارا شاید سخت باشه و باعث خستگیت بشه اما لذت بخشه چون یه آینده ی روشن در انتظار آدم هست
    همیشه این سختیا رو به تنیدن پیله به دور پروانه تشبیه میکنم پروانه اگر چه برای مدتی هم که شده از همه جدا میشه اما همه ی این سختی ها به لذت پروانه شدن می ارزه
    هر وقت کسی رو میبینم که داره این سختیا رو میکشه به حالش غبطه میخورم چون پروانه شدن در انتظارش هست
    اینا واسه من یه آرزوی بزرگ شده یه رویای شیرین و شاید دست نیافتنی :((
    کاش من هم میتونستم این حس ها رو داشته باشم :((
    آقای دکتر زندگی شما آرزوی خیلی از ماهاست انشاءالله بهترین آینده از هر لحاظ در انتظارتون باشه






    بله ببخشید.!!! ایشون همشهری و مثل برادر بنده هستند،و دوست برادر خودم،!!! شما هم موفق باشید دادا:-)و ایشون خیلی از اشکالات درسی بنده رو رفع میکنن همیشه:-)
  • دانشجوی پزشکی
  • اصن این یک قانونه ک پزشک باید با پزشک ازدواج کنه! فقط این دوتا همدیگرو درک میکنند ولاغیر!
    من خودم شیعه هستم،،از جهت کنایه گفتم....!! خیلی. بده که ما یا شما اسمتون رو بذارید مسلمون و شیعه ولی،دست جووونای غیر مسلمون رو از پشت ببندید!!! درسته که ما دانشجوی پزشکی هستیم،ولی این مسئله نمی تونه مجوز برای گناه کردن باشه!!! ما دانشجویان پزشکی فکر می کنیم یه سرو گردن از دیگران بالاتریم!!! مشکل این جاست....! جالب این جاست همدیگر رو هم امر به معروف و نهی از منکر می کنیم!!! پناه برخدا...! مکرو و مکرالله والله خیرالماکرین
  • دانشجوی پزشکی
  • من فک میکنم منظور دکتر غفوری ازین پست اینه ک یه دانشجوی پزشکی کلا فقط یه هم رشته ای درکش میکنه چ واسه ازدواج یا دوستی یا هرچی. درغیر این صورت یکی درگیر درسای سخت پزشکیه اون یکی اصلا درک نمیکنه،اینطور نیس؟  نمیدونم چرا بعضی عزیزان منظورو نمیگیرن راجع ب گناه و اینا حرف میزنن!
    الان اطلاعات تو مغزم داره زیادی میکنه :)) نمیخوام حق به جانب باشماااا اصلا ولی کسی که شب های امتحان یه دانشجوی پزشکی رو درک نکرده باشه نمیتونه راجع به اخلاق و اعصابش نظر بده :((
    بعدشم من همیشه میگم هیچوقت سراغ تخصص پوست نمیرم.چرا? چون این روزا یه سری دختر و دخترنمای مرفه بی درد شدن مشتری ثابت اینجور جاها!میان میگن یدونه جوش زیر چونم درومده دکتر بدادم برس بدبخت شدم :| ( اینم در راستای اون بخش بوس نفلستادی!!) یعنی یه عده خیلیییی باید پررو باشن ک همچین برخوردی بکنن.هیچکس به جز یه دانشجوی پزشکی هم رشته ایاش رو درک نمیکنه.و درسته که نود درصد پسرای پزشکی حالا یا چون ذاتشون خرابه یا شرایط باعث میشه موجودات منفوری باشن ولی نهایتا دختری که وارد رشته پزشکی میشه یا نباید ازدواج کنه یا سطح توقعش رو بیاره پایین و بعنوان صدویکمین دوست دختر هم رشته ایش باشه بلکه آقا رضایت به ازدواج بده و دست از تنوع طلبیش برداره.
    دیده شده اونایی که بخاطر موقعیت و پول وارد این رشته میشن همونان که همه جا رو ب گند میکشن!
    و در آخر کامنت دوست بین المللمون بسیار جالب بود :) بنظرم جدا کردن دوستان سراسری و بین اا اینجا درست بوده.به دو دلیل
    یک اینکه این دوستان مشقت سال کنکور رو به لطف پول تحربه نکردن.حداقل اکثریتشون.دو اینکه تو دانشگاه ما از دست این دوستان جا برای نشستن توی کتابخونه نیست.از بس که این ها مشتاق اس ام اس دادن و چت کردن و ... با اینترنت کتابخونه هستن.
    نظرات چقدر مرتبطن:)) نه دکتر؟؟؟
    با این پست موافقم و همچنین مخالف. به نظرم این مورد شامل حال همه میشه:) ولی اینکه هر کس با هم رشته خودش اخت داره دقیقا درسته:)
    پستتون عالی بود مثل همیشه:)
    موفغ واشید:)))
    کمی زیبا تر بنگریم به پزشکی
    دانشجوی پزشکی حداقل از نظر تحصیلی ی اطمینان خاصی براش وجود داره
    پزشکی وجدان بیدار و روحیه ی ایثارگرانه میخواد....  
    وجدان بیدار برای دوری از غفلت و درجا نزدن " که تو طبیب جسم روح خدا هستی "
    وچ زیباست که چنین توفیقی هست و می ارزد که برایش بهای گزاف بپردازی.... 
    گاهی فراموش میکنی که بگویی خدایا سپاس که این چنین زندگیم و جوانیم را پر ثمر داشتی تا در راه تو بسوزم


    اولش بگم ..حواسم به این هست که طنزه ....ولی..........
    این درست نیست که فقط دانشجویان پزشکی درس دارن و بقیه دنبال موبایل بازی!
    هرکسی بخواد به درس و دانشگاهش اهمیت بده ..به یقین کلی کار سرش ریخته. دانشجویان پزشکی پیوسته می‌خونن و خوب واحدهاشون فشرده تره. ولی کسی که دکترا تو یه رشته ی دیگه می گیره...
    هرکسی برای موفقیت تو راه خودش کلی سختی تحمل می‌کنه. من به ضرب المثل کبوتر با کبوتر ,باز با باز اعتقاد دارم ولی.........اینکه معنای کبوتر بودن و باز بودن واقعا چیه خیلی مهمه.
    آدم ها باید بتونن کسی رو پیدا کنن که درکشون کنه.


    بسی شدید  و نشد  شور ! را کرانه پدید
    تبارک الله ازین ره که نیست پایانش!

    باز قلم تان جنجال آفرید؟!!ترور مکاتباتی تان امکان دارد با این وضع!
    سیاسی مینوشتید با حسن قدیانی میرفتید در لیست ترور!..
    ««طنز»»قشنگی بود!

    + اصل بیت از خواجه حافظ...
    ++مزاح بود امیدوارم به دل نگیرید.








    آقای دکتر یه سوال دارم خوشحال میشم جواب بدید و امیدوارم نگید مرتبط با پست لطفا:)
    برادرتون هم مثل شما پزشکی دانشگاه تهران میخونه؟
    پاسخ:
    سوالات غیر مرتبط رو ایمیل کنید 
    ممنون میشم

     آقای دکتر توی پست شما بگویید 1 گفته بودید در حال حاضر کی الگوی شما هست و از چه لحاظ
    خواستم بگم که چن وقتی هست که شما الگوی من هستید هم از لحاظ درسیتون هم از لحاظ نوع برخوردتون
    درسته که مثل شما پزشکی دانشگاه تهران نمیارم اما پزشکی دانشگاهی که میخوام رو بیارم برام بالاترین موفقیته
    و اینکه مثل شما درس بخونم و پزشک خیلی خوبی باشم نه پزشکی که تنها اسم اون رو یدک میکشه .
    قبل از اینکه با وب شما آشنا بشم به شعرو داستان خیییلی علاقه داشتم و الان علاقه م چند برابر شده و تصمیم دارم بعد کنکورم رو این زمینه هم کار کنم
    و همینطوردرزمینه طراحی و موسیقی
    البته تمام این کارا رو وقتی انجام میدم که پزشکی قبول بشم و اگه نشه فکر نکنم روحیه انجام هیچکدوم از این کارها رو داشته باشم

    به دعاتون نیازمندیم :)) و ممنون که هستید و با حضورتون بهمون روحیه میدید :))


    پاسخ:
    سلام
    مرسی از انرژی ای که دادید 
    ایشالله به خواسته هاتون برسید
    اتفاقا من فکر میکنم درک بالا به رشته ی آدما به طور صد در صد ربطی نداره...ممکنه آقا پزشک باشه و خانوم مثلا دانشجوی رشته ی ادبیات!اما خانوم زنانگیش رو میکنه و به خاطر حس بینشون آقا رو درک میکنه حتی اگرم کاملا نفهمه بعضی حرفای همسرش یعنی چی همین تلاش کردنش واسه درک کردن مشکلو تا حد زیادی حل میکنه...
    اون کاری که باید رو انجام میده مثلا در اینجا میتونه کمک کردن به همسرش واسه بهبود خستگیای کاریش باشه و این هیچ ربطی به پزشک بودن یا نبودن خانوم نداره...
    تازه!اگه هر دو پزشک باشن شاید به سختی بتونن یه عشق ساده اما قشنگ رو تجربه کنن چون همیشه هردوشون خوب میدونن که کللللی کار دارن:(
    ولى من به شخصه اگه پسر بودم واسه ازدواج هیچ وقت دنبال یه پزشک نمیرفتم
    ترجیح میدادم همسر لااقل فرصت رسیدگى به زندگى رو داشته باشه:))
    خیلی وقت میشه که سر نزده بودم , چه زیاد تغییراتی...! خیلی زیاد...
    به نظر من ازدواج توی این دور زمونه اشتباه محض درضمن ادمای باهوش هیچوقت ازدواج نمیکنن اونا زن صیغه میکنن از اون جایی که معمولا دانشجوهای پزشکی ادمای باهوشی هستن نباید هوششون رو ببرن زیر سوال .
    پاسخ:
    Oh my god !
    سلام 
    ایا اصلا هوش به رشته مرتبط است پزشکان عزیزی که خود رو دکتر می نامند (که نمی دونم چرا؟؟؟اخه ایا یکی که تا اخر یک زمینه ی خاص علمی رفته ومدرک PHDش روگرفته با کسی که فقط لیسانس گرفته (پزشکای عمومی) ایا یک مرتبه دارند ؟؟؟)ایا همه جزو باهوشای تاریخ هستند و بقیه منگل تشریف دارن؟نه عزیز جان هوش یک چیز فطری هست وربطی به رشته ی تحصیلی  نداره اون چیزی که کسی رو موفق می کنه تلاششه که به اشتباه هوش تعبیر میشه که البته هر کسی به خاطر تلاشش قابل ستایش نیست بلکه بر اساس نیتی که داشته باید نگاه کنیم ایا نیتش قابل قبول و قابل اهمیت هست یا نه وگرنه همان تلاشش هم پشیزی ارزش نگاه کردن ندارد والسلام خوش باشین خدانگهدار
    سلام....
    ما کار میکنیم(درس میخونیم)برای زندگی....زندگی نمیکنیم برای کار(درس خوندن)...
    آدم نباید تک بعدی باشه...یک فرد موفق برای تمام مراحل زندگیش با حساب و کتاب برنامه میریزه...چون هر چیزی اندازه و جایگاه خودشو داره و نباید امری مختل امر دیگه ای بشه.....متوجه ای که!!!!
  • رضا سرگلزایی
  • سلام به همه
    همه نظرات دوستان رو خوندم من دانشجوی دکترا یا دکتر نیستم و من یه مهندس عمرانم که یه خانوم دکتر رو واقعا دوست دارم. چرا همه میگن حتما یه دکتر باید باشی تا بتونی دکترا رو درک کنی. به نظر من یه کم بچه ها دارن با بی انصافی به این موضوع نگاه میکنن. درسته که من یا خیلی‌ها ی دیگه  سختی‌ها و بیدار خوابیهای یه دانشجوی دکترا رو هرگز تجربه نکردیم ولی به خوبی میتونیم درک کنیم که شما دکترا چقدر زحمت کشیدین تا دکتر شدین چقدر بیخوابی و............ حالا سئوال اینجاست چرا  از نظر بعضی از دکترا و دانشجوهای دکترا فقط دکترا میتونن همو درک کنن. پس دوست داشتن چی میشه. اگه راهنماییم کنین ممنون میشم
    پاسخ:
    Zسلام 
    نه اصلا اینطوری نیست که ازدواج دکتر ها انحصاری باشه ! صرفا این پست اغراق مسیله هست 
    اگه با هم میتونید کنار بیاید و درک متقابل وجود داره هیچ مشکلی پیش نمیاد :) دیدم که میگما :)
    جمع کن بابا توام پزشکی فلان و بهمان اگر دکتری تخصصی بودین چی میگفتین؟یه جزوه بافت شناسی و خون شناسی استادتون میده دیگه خیال میکنین شاخ غولو شکستین نه ازتون مقاله میخوان نه شما میدونید مقاله چی هست یه 4تا علامت شناسی و فارماکولوژی هم اخرش میگذرونیو والسلام بعدم به مطب تو طول دوره هم که از وقتی میرید بیمارستان همش دنبال پرستارا و ...هستین به طوری میگه پزشک انگار سینوحه است
    دوست عزیز کایا تا بحال نشده شب امتحان 120 صفحه جزوه جنین بدن دستت که تا 6 ساعت آینده باید بخونیش پس نمیتونی درک کنی.....نشده که به خاطر یه درس 2 واحدی 8 ساعت در هفته کلاس بری اونم عملی....نشده که به خاطر ترجمه یه مقاله 70 صفحه ای 0.25 نمره بدن بهت.....نشده از شدت بوی فرمالین استادتون تو سالن جسد
    از هوش بره...... نشده صب تا شب 5 روز هفته کلاس بری و نتونی بیشتز از 15 واحد بر داری چون همه هفته پر شده و دیگه وقتی نداری.....نشده که تا 28 سالگی از بابات پول تو جیبی بگیری.....نشده که به خاطر 4 واحد افتاده یه ترم عقب بیفتی و نتونی امتحان علوم پایه بدی...................خب معلومه دیگه هیچکی تو دنیا نمیتونه یه دانشجوی پزشکی رو درک کنه حتی بعضی وقتا خودم تعجب میکنم که چجور دارم تحمل میکنم.....پس حق میدم که نتونی درک کنی وضعیت ما رو
    پاسخ:
    :(

    همکار بودن با همسر مزایایی داره و البته معایبی...
    سلام به همه همه ی نظرات رو من هم خوندم ولی نظر خود من اینه که مگه درک کردن فقط مربوط به درس خوندن میشه ؟زندگی بعدهای خیلی زیادی داره نباید فقط درک کردن رو این بدونیم که چون دکتر زیاد درس خونده پس اگه همسرش هم دکتر باشه اینا زندگیشون عالیه و درک میکنن همدیگرو -دو زوجی رو میشناسم که هردوتاشون پزشکن ولی دور ازهم زندگی میکنن این چه زندگی شد اگه همدیگرو درک میکنن چرا ازهمدیگه دورن -حالا یه جوری شده بود که این اقادکتر اونقد حرف تودلش مونده بود که واسه مریضاش حرفای دلشو تعریف میکرد -اگه مثلا یه خانمی دکتر نباشه ولی شوهرش دکتر باشه بهتره چون میتونه تمرکزش روبزاره واسه شوهرش و موقع خستگیهای شوهرش دکتر روح وروان اون باشه تا ارامش رو به شوهرش انتقال بده وهمه خستگی های کاری شوهرش ازبین بره
    جمع کنید بابا منم پزشکی میخونم
    چقد گندش میکنید

    ۳ سالم نامزد بودم (حتی سال کنکور) و در حال عشق و حال و تفریح ، ک نامزدیم بهم خورد، چون طرف اختلال شخصیت داشت

    ولی اصلنم بهم سخت نگذشته و خوش بودم شایدم چون هیچ وقت نمره هام خوب نبود :/ 
    چه قد مطالب مذخرفه حیف وقت 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی