زندگی پزشکی

Medical Life

زندگی پزشکی

Medical Life

یک عدد دانشجوی پزشکی هستم که نوشتن این ها عادت دوران و تلاش و لطف حداقلی منست و نهایت محبت شما در درک آن ها و در ارسال و اشتراک مطالب مفیدتان ( شبیه پیوند ها ) خواهد بود .
سوالاتتان را بی زحمت ایمیل کنید :)
Mohammadghafouri72@yahoo.com
( برای جواب به ایمیلتان تا یک هفته مهلت بدهید )

کلنجار را باید رفت

شنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۵۵ ب.ظ

به خودم قول داده ام وقتی ناراحتم بلافاصله هرچه فکر و اتفاق شاد در چنته دارم رو کنم  تا زودتر سرپا شوم . قبلا ها وقتی دلم میگرفت اهنگ های غمگین را مرور میکردم . به کسانی که خاطره شان بود و خودشان نبودند فکر میکردم . به سختی های اینده و دل بستن ها و دل شکستن ها و کلی چیز ترسناک دیگر .. الان ناراحت که میشوم هرچه جک در سایت ها و گروه ها و شبکه هاست را میخندم .. ریش و سبیلم را میتراشم و به موهایم آب میزنم .. پرپوچ ترین اهنگ ها با سخیف ترین بار معنایی ها را بالا و پایین میپرم و بعد که خسته میشوم مینشینم و به جیزهای خوب فکر میکنم .. ولی میدانید چیست خیلی هم جواب نمیدهد ! افکار غمگین با تلاش برای شادی اجباری مسخره ترین حالات روانی شخصیتت را بیرون میریزد ... مثلا امروز که حالم بد بود داشتم فکر میکردم به خوبی هایم .. به  خاطرات خوبی که در ذهن دیگران جا گذاشته ام ... بعد یک دفعه ذهنم به مرگ و سختی درس و زندگی  پل زد .. کلی شاد و غمگینم را به جان هم انداختم و نتیجه این شد که احتمالا من اگر همین الان بیایستم ( مگر همه برای مردن باید قبلش بیفتند ؟! ) و بمیرم تنها یادگاری ام جای نشیمن گاهم روی صندلی های پشت میز مطالعه هاست ..! بعد کلی ترسیدم و خندیدم ... توامان !

 

 

بی ربط : اگر بدانید چند وقت بود خزعبلات ننوشته بودم !

بی ربط : ولنتاین بر اهلش خوش باد ؛) ( شکلک شاد باش صداش رو در نیار چجوریه ؟! )

بی ربط : به سنت دیرینه و به خاطر گلایه ی  دوستی عزیییییییییز نظرات بی تایید ثبت میشن . خدا رحم کنه !

  • ۹۳/۱۱/۲۵
  • => محمد غفوری

نظرات  (۱۶)

یاد آهنگ کلنجار چاوشی افتادم :/
خسته نباشی دلاور میدونم علوم پایه فشار آورده ولی بخون شده روزی 18 ساعت.ولی جون همون دوست عزییییییزت بخون!
پزشک موفق هیچوقت آرزوی مرگ نمیکنه.کسی که قراره زندگی ببخشه اگه خودش روحیه نداشته باشه چطور میخواد کسیو درمان کنه?!
ضمنا بنظرم نظرات تاییددار باشه حداقل تا علوم پایه بهتره.درگیری فکریش کمتره.شما که به کنکوریا مشاوره میدی چرا دکتر?!
پاسخ:
چشم دکتر جان :D
آدم روی تب چندین و چند درجه ی لحظه هایش..یک برچسب خیس و خنک و تگرگیِ اجباری میکشد ب اسم please smile..!! ...خنکای تگرگی اش که چند ثانیه ای روی تب را کم میکند..یواش یواش به حرارت میگراید..و ...بابای آدم را در می آورد!!.. اما التزامش برای لحظه ها ..شبیه سس فرانسوی روی ساندویچ همبرگر میماند..!! خوش مزه ترشان میکند! انگار باید از دل حرارتشان گذشت و جزغاله شد و گفت : به همین سادگی..به همین خوشمزگی..!! لابد زندگی خوشمزه تر میشده اینطوری..!
این جنب و جوش های پر حرارت آدم را پیر میکند .. اما کمی جوان تر..پیر میکند..! کمی خوش مزه تر...!! بالأخره خوشمزه که میکند..!..مثلا!
منم چند روزه خوب نیستم...همه فکر میکنن خیلی شاد و مهربونم اما من حق ندارم عصبانی شم؟کودک درونم خیلی داره بهش سخت میگذره....دلم میخواد عصبانی شم...جیغ بزنم...بنویسم....اما.... :(

سلام اقای غفوری خوبین؟هرکاری کردم نشد براتون ایمیل بدم.میشه خواهش کنم یه رتبه برتر که مشاور باشه وخودتون بدونین   کارش خوبه ونتیجه بخشه واسه کنکور بهم معرفی کنین اخه با یه مشاور دیگه صحبت کردم وبی نتیجه بودنسبت به مشاورا بدبین شدم.کلا شما کسی رو میشناسین که با مشاور نتیجه گرفته باشه.ممنون میشم اگه کمک کنین وتووبلاگی که دادم بهتون جواب بدین.
پاسخ:
بعد از 14 ام در خدمتتونم
  • آسمون ابری
  • بسیار عالی بود!

    چقدر خوبه که در غمها ، لبخند بزنی و به ریش همه غمها بخندی و بگی ، میدونم همتون دروغ هستید!

    برای همین باورتون نمیکنم و شاد و سرحالم
    احسنت!

    از بابت کامنتها هم نترس ، هر کس هر چی بنویسه ، بودن خودش رو نشون میده!
    مهم نیست دیگران چی هستن ، مهم اینه تو کی هستی!
    همین!
    موفق باشی برادر محترم من

    سلام،من نمیخوام شعاربدم ،و اصلا وقت زیادی ندارم،که بیام این جا و این همه صحبت کنم،ولی به عنوان یک انسان و پزشک اینده جامعه بر خودم لازم دیدم که برخی مسائل رو توضیح بدم!لطفا با دید تعصب به نوشته ی من نگاه نکنید! بهتون هم بر نخوره!!واقعیت هایی است که وجود داره، و به نوعی تیره روزی جامعه و زندگی پزشکان رو نشون میده!!
    اکثر خانم های متخصص شهر ما و همچنین تهران مطلقه هستند، اقایان پزشک هم یا چند همسر دارند،یا جدا شده اند! یا برخی پزشکان اصلا از زندگیشان راضی نیستند! اون دسته از پزشکایی هم که زندگی موفق دارند،که جزو نوادر محسوب میشن و خیلی کم و انگشت شمارند!! و من هر روز اخبار رسوایی های اخلاقی پزشکان علی الخصوص پزشکان اقا،رو میشنوم و افسوس میخورم، والان از ذکر جزئیات این رسوایی های اخلاقی شرم دارم! خیلی از دانشجویان پزشکی و پزشکان هستند که معتاد به حشیش و تریاک ....و سایر مشتقات مواد مخدر هستند!! برای همچین پزشکانی باید تاسف خورد! آیا اینان تحصیلکرده های،جامعه هستند؟!!!
    انسان جایزالخطاست ولی دیگه....! اخه چی باید گفت!!! برخی پزشک ها هم که پول درمیارن ولی خودشون نمیدون که پولشون حرامه!!! آخه پزشکی که تو چهارتا بیمارستان عمل میکنه دو جا هم مطب داره!! دیگه آخه ادم باید چقدر حریص باشه که تا ساعت٢ نصفه شب مریض ویزیت کنه! در این جامعه ای که پزشکان بی وجدان و بی اخلاق شده اند! و دقیقا بر خلاف سوگند نامه عمل میکنند!! واقعا ...! حضرت علی(ع می فرمایند: کسی که مالک شهوت خود نباشد،مالک عقل خود نخواهد بود!! و همچنین می فرمایند: دارایی و ثروت مایه ی شهوت بشر است! و من خودم به عنوان پزشک جامعه در اینده، سعی در اصلاح اخلاق و رفتار خود خواهم داشت،و اگر مسئلی مغایر با قوانین ببینم،قطعا گزارش خواهم داد!!!!! شما هم طوری رفتار نکنید، کپ در اینده عدم صلاحیت در رشته پزشکی رو احراز کنید!!!! موفق باشید.
    پاسخ:
    گاهی فکر میکنم دانشجو پزشکی حق داره وقت واسه انسانیت نداشته باشه ! 
    نظراتتون درست 
    ممنون
    تا ساعت دو بیمار ویزیت کردن و زیاد کار کردن بی وجدانیه؟هر کس هرچه بیشتر تلاش کنه بیشتر هم بدست میاره درسای سخخخخت و زیاد به علاوه کار زیاد و علاقه نتیجش میشه یه آدم موفق با درآمد زیاد و خیلی چیزای دیگه...
    من در زمان ناراحتی برای دختران لاک تراپی تجویز میکنم ۱۰۰% تضمینی هستش به خصوص اگه بری و یه لاک جدید بخری چون اینطوری یه نوع خریدتراپی هم محسوب میشه ولی واسه پسرا رو نمیدونم... :\
    دکتر از فردا شمارش معکوس شروع میشه:/
    10-9-8-...
    هر چند ازتون دلخورم ولى... بیخیال.
    وقتى ناراحتین به آهنگ توئه مریضو منه روانى گوش بدین خیلى موثره!:))
    +خوانندش یادم نى.
    +ولنتاین شما و تولد من مبارک:)
    موفق هستین؛)
    پاسخ:
    تولدتون مبارک
    اگه به خاطر مسایل کنکوری دلخورید باور کنید بیش از حد سرم شلوغه. معذرت
  • .......!خطاب به دانشجو:(((((
  • من عرض نکردم که تا ساعت دو بیمار ویزیت کردن بی وجدانیه!! منظور من چیز دیگه ای بود و من فکر نمی کنم شما با این گیرایی پایین دانشجو پزشکی باشید!!مطب پزشکان که خصوصیه! تا هر ساعتی دلشون میخواد ویزیت کنن!!!! من منظورم زیر میزی بود!!:)))که احساس می کنم شبهه داره! راجع به لاک تراپی هم:))))))))))!!! من برای شما قرص هالوپریدول تجویز می کنم...!!
  • آسمون ابری
  • دوست عزیزی که از پزشکان انتقاد کردین ، بنده با خیلی از فرمایشات جنابعالی موافقم !
    اما نه همیشه و نه برای همه پزشکان!

    انسان بطور کلی حریص و طماعه ! من متخصص زنان میشناسم که تا 9 صبح تا 11 شب مریض میبینه و اگر 11 شب یکی از راه برسه و منشی پذیرش نکنه ، با منشی دعوا میگیره ، نه از سر انسان دوستی بلکه از جهت حرص و طمع پول !
    همین شتاب زدگی باعث شد یه خانم باردار با مسمومیت حاملگی بچه رو از دست بده ! و در اثر شلوغی متوجه نشد!
    دوست عزیز قضاوت کردن خیلی سخت و دشواره چون باید شرایط رو داشته باشی درست همون شرایط بعد قضاوت کنی ، شاید اگر من وشما هم پتانسیل درامد این خانم دکتر رو داشتیم دو پا ازش جلو بودیم !
    به هر حال یادتون باشه انسانهای خوب در هر شغلی خوب هستند و انسانهای منحرف ،هم منحرف هستن!اینا اگر وکیل هم میشدن وکیل دزدها بودن ! در حرفه پزشکی در ایران درستکار بودن بسیار کار سخت و دشواره !


    سلام دکتر...
    بالاخره تونستم بیام تولدتونو تبریک بگم خیلی خیلی معذرت می خوام،بابت تاخیر دو روزم ببخشید...
    ایشالا صد سال به این سالا...
    3 اسفند یعنی روزتون با تاخیر مبارک.
    امیدوارم تموم آرزوهاتون برآورده شه:)

    همگی آموخته ایم کلنجاربرویم،اماشایدآنچه رانیاموخته ایم اینست:

    لبخندت روهدیه بده...
    Pinel.blogfa.com/post-142.aspx
    بابا مردیم از بی پستی!!!!هر روز میایم چک میکنیم ببینیم درس تازه ای حرف تازه ای چیزی باشه اما مثل اینکه خیلی سرتون شلوغه...
    خلاصه امیدوارم به زودی پست جدیدی از شما بخوانم!
    کنکور یار باز نمیشه؟؟؟
    آقا من سوال دارم 
    .
    14 هم تموم شد
    .
    خسته نباشید جانانه 
    .
    یک نیمه شب
    یک پشت بام
    یک تنهایی 
    یک سکوت 
    و 
    یک آسمان 
    و
    یک ماه و هزاران ستاره چشمک زن تقدیم شما 

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی