زندگی پزشکی

Medical Life

زندگی پزشکی

Medical Life

یک عدد دانشجوی پزشکی هستم که نوشتن این ها عادت دوران و تلاش و لطف حداقلی منست و نهایت محبت شما در درک آن ها و در ارسال و اشتراک مطالب مفیدتان ( شبیه پیوند ها ) خواهد بود .
سوالاتتان را بی زحمت ایمیل کنید :)
Mohammadghafouri72@yahoo.com
( برای جواب به ایمیلتان تا یک هفته مهلت بدهید )

یه کوچولو شاعرانه ( نظر بدهید )

چهارشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۳، ۰۴:۵۴ ب.ظ

غیرت عشق چنین است که آرایش یار 

باس با بوسه ی مردانه ی ما پاک شود !

 

 

بی ربط ١ :

تک بیت بسازید 

مصراع دوم را من نوشته ام شما سعی کنید مصراع اول را بسازید . ماجرا هم این گونه هست که من همینجوری معتاد لب های تو یا دیدن اندام تو یا چهره ی تو یا تماشای تو یا ...  هستم . وای اگر روزی این ماده ی مخدر رو بچشمش و لمس کنم ( مصرف کنم ! ) . فکر کنید سخت نیست .

 

-----------------------------

اعتیادم به تو ای کاش به مصرف نرسد 

 

بی ربط ٢ : نقطه نظرات و گلایه های دیگری هم اگر هست بفرمایید .

 

بی ربط ٣ : کنکوری ها را حتما جواب میدهم اما شاید با تاخیر . گله نکنید !

  • ۹۳/۰۸/۲۸
  • => محمد غفوری

نظرات  (۳۳)

من گلایه کنم 
قبلا پست هات بیشتر عاشقانه بود خیلی بهتر بود
الان بیشتر اجتماعی شده :((
عاشقانه لطفا !
مصراع هم نتونستم بگم
واسه مغزم متاسفم !! ولی کار جالبی بود مثل مسابقه های هوش !!
جایزه هم داشت عالی میشد
  • آسمون ابری
  • نه اصلاً  سخت نیست.


    اما بعضی ها از نوشتن بیشتر لذت میبرن تا از شعر گفتن!

    یعنی بعضی ها حاضر نیستن بهش فکر کنن!

    میگن وقتی نیوتن میرفت خرید ، حساب نمیکرد قیمتها رو ، وقتی پرسیدن چرا؟

    گفت مغزم رو برای مسائل مهمتری نیاز دارم!

    حالا منم اگر بیام دنبال شعر ، کولاک میکنم !!!! هاهاها

    اما حیف که مغزم رو برای مسائل مهمتری نیاز دارم....!هاهاها

    سلام
    باده نوش می  ان چهره ی چون ماه توام

    یا اینکه
    وابسته لعل لب و ان چهره زیبای توام
    پاسخ:
    سلام 
    با مصراع دوم جور نیست که
    سلام
    برخی از پستاتون  هست اذم سپال براش پیش میاد
    ولی نطرات فعال نیس
    پاسخ:
    اینجا ها ( نظر فعال ها ) اشاره کتید و بپرسید
    اشکالی مداره

    اولی: می ننوشیدم و با نیمِ نگاهت مستم


    دومی: شب و روزم همه دلبسته و وابسته ی رویت هستم


    توضیحات: اولین باری بود که پا تو کفش شعرا کردم!!

    تا حالا از این کارا نکرده بودم..... متن نوشته بودم قبلا خیلی! ولی شعر حتی

    همون یک بیت هم نه!! اصلا بهش فکر هم نکرده بودم!!

    جالب برای خودم این بود که یه دو بیتی هم گفتم این وسط!! :

    "می عشق را نخورده به محراب رفته ام

    روی عشق را ندیده به افلاک رفته ام

    تو آن  شَهِ عشقی که در ره وصال تو

    هزار راه نرفته را به چالاک رفته ام "


    امیدی هست به ادامه ی این راه یا کلا پامو از کفش شاعرا بکشم بیرون؟؟!!:))))

    جدی میگما....  صادقانه بگید من طاقتشو دارم!!:)))))))

    پاسخ:
    بد نبود
    خوبه :))

    نمیدونم چرا احساس میکنم این چیزایی که نوشتم شعر یه شاعر دیگه س!!!؟؟؟

    هر چی هم فکر میکنم نه شاعر نه جایی که همچین چیزی رو خوندم ، یادم نمیاد!!

    انشاالله که نباشه مال کسی!:))))))

    چقد تو بی ادبی
    برو گمشو ازدواج کن 
    جونای مردمو اینقد به هوس نداز
    بی تربیت
    انتقاد من همین باز بودن نظرات هست ک هرادم با یه سطح شعور پایین بیاد یه چیزی بگه وبره بدون اینکه اصن بشناستت و پستای قبلیتو خونده باشه در کل همه چی خوبه 
    ببخشید تند رفتم قبول دارم 
    آقا نیما
    و
    آقا محمد
    عجبم، بی نظرت ره به سعادت برسد!
    اعتیادم به تو ای کاش به مصرف نرسد
    ************
    تابنده باشید!
    پاسخ:
    معنی نمیده که
  • بی ربط کمی با ربط
  • تااون جایی که ما اطلاع داشتیم،یزدی ها انسان های بسیار شریف،سربه زیر،نجیب،اصیل،و مذهبی هستند!!!! اقای غفوری؟!از شما بعیده اگه میخواید شعر بگید میشه رو موضوعات دیگه هم مانور داد!!درضمن مقوله عشق با هوس کاملا جداست،هوس تمامیش خودخواهی انسان هاست،وعشق از جنس فداکاری است!!!شما مثلا از نخبگان کشور هستید!!رتبه کشوری شما۶۴،بوده،بالاخره شما برای جوان ها الگو هستید!!!! این طور درست نیست!! شما قراره فردا پس فردا!!! بالاخره مسئولیت سنگینی رو از لحاظ حیطه شغلیتون به عهده بگیرید ،هرچند سواد الزاما شعور نمی اورد،بالاخره شاید فردی متمایل باشد که راجع به این مسائل بی پروا صحبت کند،ولی بالاخره همه ی ما مسلمان هستیم!!! خوشایند نیست!!
    پاسخ:
    سلام
    من وقتی ذهنم آرومه این ها رو مینویسم  . واسه من فقط سکانس های با مزه ی فیلم ها و داستان ها و خاطراتن . پیدا کردن هوس تو این بیت ها واسم عجیبه اما به هرحال واسه احترام به شما اگه چند نفر دیگه هم برداشتتون ابن باشه من احتمالا دیگه شعری رو اینجا نمینویسم که کسی از یه بیت یک دفعه به گناه نیفته :) البته شما احتمالا اهل شعر جدید نباشید وگرنه نظرتون این نبود
    به این راحتی هم قضاوت نکنیم 
    بازم ممنون که اطلاع دادید 
    ازدواج بهترین روش برای پاک زیستن!!!
    پاسخ:
    ای بابا :((
    سلام. من عاشق تک بیتاتونم چون خیلی مختصر و پرمحتوا میشن باید عمیق روش فکر کرد. با دیدن نظر بی ربط کمی باربط یاد ایمیلی که پارسال بهتون. داده بودم افتادم   چون دقیقا حرف ایشونو نوشتم -اگه یادتون باشه-اما در طی یک سال فهمیدم که اشتباه می کردم. احساس آدما رو نباید با شخصیت یا مقام اونا مقایسه کرد. من خیلی راضیم از اینکه شما الگوی من هستید:)
    شعرم ضعیفه:))) خصوصا تک بیت!
    من خواستم یکم عارفانه بشه اما با مصراع دوم نخوند ..... آقا این یکی چی ؟
      طمع طعم لبت کاش به حسرت نکشد
     اعتیادم به تو ای کاش به مصرف نرسد

    استعداد نهفتم کشف شد!؟
    اوه اوه من رفتم بدرسم برنامه دیروزمم کامل نکردم..... خدایا!!!

    پاسخ:
    خوب بود آفرین
  • آسمون ابری
  • خطاب به آقا یا خانم بی ربط کمی با ربط!!!


    خواهر یا برادر من!!!

    تعصبهای شدید قومی باعث اینهمه فتنه و جنگ و خونریزی و فساد شده!

    فکر نمیکنید دیگه وقتشه یه کم روشنفکرتر باشید؟!

    شما که با یک نیمه بیت به هوس میافتید ، چطور میتونید جلوی یه خانم زیبا یا یه مرد خوش اندام صبور باشید؟

    نکنه اونجا هم به هوس میافتید و دیگه  بله؟!!!!!

    سعی کنید روشنفکرانه تر با مسائل برخورد کنید!

    نه عشق بده!

    نه هوس!

    چیزی که بده ، اغراق و افراطه !

    یو هووووووووو!!!
    بازم پستای شاعرانه بذارید.... همینطور حالت مسابقه باشه عالیه!
    وبسی سپاس 
  • بی ربط کمی باربط.(خطاب به آسمون ابری)
  • سلام! من خواهر هستم!!!:))))) شما چه طوری نیوتن؟!:))))) من خیلی ساله که  داروی تلخ مصلحت رو تو خیلی از مسایل سر کشیدم!!!! چه طور شما به همین راحتی نظر میدید؟!! بهتون اجازه نمیدم که من رو غیر روشنفکر خطاب کنید!!! بستگی داره روشنفکری از نطر شما چی باشه؟! خانم یا اقای محترم لطفا خجالت بکش!! من شخصیتم خیلی بالاتر از این حرفاست که درست وحسابی  بخوام جواب شما رو بدم!! کی گفته من با خوندن این شعر به هوس افتادم؟!!:))))) من کلی گفتم!! والا من انقدر ضعیف النفس نیستم که بخوام با دیدن یه فرد زیبا یا خوندن یک بیت شعر به هوس بیفتم!!!:))) منظور از بله چیه؟! تو نطرتون!!! عذر من رو بپذیرید!اصلا نمیفهممتون!! ببخشید! به حق چیزای ندیده و نشنیده!!!واقعا ناراحتم کردید! شما راجع به من چی فکر کردید که انقدر راحت هر چی دلتون میخواد میگید! منطور شما از این جمله: تعصبات شدید قومی باعث این همه فتنه و جنگ و خونریزی شده!!! چی میگید؟!! من راجع به یه بیت شعر که اقای دکتر گفته بودند یه نظر دادم!! شما  این چیز کوچیک رو چرا انقدر به چیزای بی ربط و مسخره تعمیم  میدید!! من خودم همه رتبه نخبگی رو احراز کردم. و همدانی هستم اصالتا!! از دیار ابوعلی سینا!:)) از این بزرگان مثل ابوعلی سینا باید یاد گرفت !! ایشان هر وقت در حل مسئله ای عاجز می ماندند دو رکعت نماز به جای می اوردند!!و به طرز عجیبی ان مسئله را حل می کردند!! چقدر کتابی!!! و اگر شما بدونید که اهمیت به اخلاق پزشکی در کشورهای غیر اسلامی چقدر زیاده!! دیگه این حرف  رونمی زدید!! شما که مغزتون رو برای مسائل دیگه احتیاج داشتید!!:)))))) چی شد پس؟!! شما بهتره بری نیوتن بشی و دیگه از این به بعد گنده تر از دهنت حرف نزنی!! نمیدونم چرا جدیدا ما حرف هامون با عملمون یکی نیست؟!!! واقعا چرا ؟!مسئولین رسیدگی کنند! به قول شاعر که میگه(( هرکسی کو دورماند از اصل خویش باز جوید روزگار  روشنفکری خویش))!! ((من در کشوری زندگی میکنم که مردمانش با اشتیاق برای دیدن صحنه ی اعدام جمع میشوند!!! اما با نفرت به صحنه ی بوسیدن دو عاشق نگاه میکنند!! زیستن با این مردمان دردناک است!!دکتر شریعتی))     DearNewton....Good luck:)
  • آسمون ابری
  • خواهر من!

    اون جمله آخری رو که نوشتین ، جواب من به شماست!

  • بی ربط کمی با ربط)خطاب به اسمون ابری)
  • جوابای خودم رو به خودم تحویل نده! جمله ی اخر رو نوشتم ،یه خورده ای روشنفکر باشیم اصطلاحا!!بسه دیگه!! متاسفم براتون،همین:-)اگر میدونستم شما انقدرسو استفاده میکنید،وقت گران بهام رو نمیذاشتم، پاسخ شما رو بدم بالاخره خوشحالم که انقدر توانایی دارم که چیزی رو عنوان کنم،که شما اون رو به عنوان پاسخ به من تحویل بدید!!! شما به سادیسم مبتلا هستید،خداوند به شما شفا بده:))))
    چقد اون پست دختر پایانه شهر ب دل مینشست خوب نوشته بودین
    یک بوسه بود از لب لعلت هوسم... آن بوسه چنان است که لب بر لب تو... آنقدر بماند که نماند نفسم... نتیجه اخلاقی.... اعتیادم به تو ای کاش به مصرف نرسد.. کپی. و کاملا با ربط یا بی ربط به موضوع  شما... سلام دکتر جان خسته نباشید یک انتقاد کوچولو کاش قسمت نویسنده مهمان وبلاگ را کنسل میکردید یه جورای ناجوری شده وبلاگتون... البته این فقط یک نظر شخصی هست... موفق باشید و شاد... قسمت مربوط به مرتضی عالی بود.. ممنون
    پاسخ:
    قسمت نویسنده مهمان خوبه فقط باید روش کار بشه کم کم
    به مرور زمان خیلی خوب میشه
    نمیتونم ی شعر شایسته بگم.اما میتونم ک بگم چقد از شعرهات و دل نوشته هات خوشم میاد:)هرچی هست از دل اومده و ب دل میشینه.بابا تو این سختى درسا و پزشکى من ک ی شعر ک ب روحم بخوره خوشحالم میکنه.خوب  و ساده مینویسی ب نظرات ناامیدکننده توجه نکن بالاخره کسی هست مثل من ک وسط  این درسا و با کلی خستگی ب یاد وبت بیفته و وقتی پست میذاری ی لبخنده گنده بیاد رو لبش و شعراتو چند بار بخونه بگه آفرین...;-)پیروز باشی...
    پاسخ:
    ممنون 
    سلام..
    چه وزنی بود!! تا انا لله و انا الیه راجعونش سرودم ..محک خوبی بود!!..ممنون.

    آخ..مورفین نگاهت به هف (هفت) خط نرسد!!
    اعتیادم به تو ای کاش به مصرف نرسد..!

    توضیح : اگر  می موجود در قدح ِنگاه معشوق به خط هفتمش نزدیک شود مستی متاستاز میدهد خدای نکرده!یه جورایی میشه گفت مصرع اول دعائیه!
    البته همون بیت فک کنم راحت المفهوم تره تا توضیح بنده..!!

    ...............
    پاسخ:
    مورفین رو خوب اومدین اما مصراع خوبی نشد هرچند معنای خوبی داشت
  • بی ربط کمی با ربط
  • آقای غفوری و بچه ها! من مردادماه یک اینترویو خیلی مهم دارم. اینترویو حداقلش3.5 ساعت طول می کشه! قسمت کتبی ازمون هم هست! اینترویو رو قراره یک استادی ازم بگیره که هم ازش خیلی میترسم! هم خیلی باهاش رودربایستی دارم! ایشون به علت این که خیلی مسن تشریف دارند!خیلی حوصله ندارند و خودتان تا آخرش را حدس بزنید.....!نتیچه این ازمون خیلی برام مهمه چون روی روحیه ام تاثیر میذاره!!کلاس های خودم هم هست!! امتحان های خودم هم هست!! به کل خیلی تو استرس هستم!به قدری که قلبم داره میادتوحلقم!!!! تا حالا همچین حسی نداشتم!! به هر حال برام دعا کنید! آقای غفوری یه چیز بگم ناراحت نمیشید؟!! به شما پیشنهاد میکنم خواهشا جزوه تون روخط خطی نکنید!!درست نیست! در ضمن حواستون رو خیلی جمع کنید! چون اگر میخواید جراحی بخونید باید بسیار حواس جمع وتیز باشید! نظر بنده بود حال امیداست که مقبول باشد!! من تا مردادماه نیستم که پست هاتون رو ببینم!!!موفق باشید آقای دکتر:))

    سلام ...

    طعم شیرین لبت کاش به هر کس نرسد

    اعتیادم به تو ای کاش به مصرف نرسد

    taze fahmidam az ye bait che bardasht ha ke nemishe kard
    ://////
    ajibe
    پاسخ:
    چه برداشتی ؟
    manzooram nazaraye doostane:))

    تا که معتاد نگاهت شده ام سرمستم

    اعتیادم به تو ای کاش به مصرف نرسد

    پاسخ:
    نسبتا خوب :))
    کار جالبیه‎:)‎
    چه بی مزه حوسلم سررفت
    چه بی مزه حوصلم سررفت
  • خرید سیم کارت
  • غیرت عشق چنین است که آرایش یار 

    دلِ دلیار به یغما ببرد

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی