زندگی پزشکی

Medical Life

زندگی پزشکی

Medical Life

یک عدد دانشجوی پزشکی هستم که نوشتن این ها عادت دوران و تلاش و لطف حداقلی منست و نهایت محبت شما در درک آن ها و در ارسال و اشتراک مطالب مفیدتان ( شبیه پیوند ها ) خواهد بود .
سوالاتتان را بی زحمت ایمیل کنید :)
Mohammadghafouri72@yahoo.com
( برای جواب به ایمیلتان تا یک هفته مهلت بدهید )

شما بگویید (1)

شنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۳، ۰۷:۴۷ ب.ظ

برای آن که نظرات وبلاگ همیشه بسته نباشند و حرفهای شما هم در آن گنجاده شود هر چند وقت یکبار شما بگویید  !

از اتفاقات زندگی و مشکلات و الهام ها و بگو بشنو ها تا با ربط و بی ربط های دیکر

از وبلاگ و نقاط ضعف و قوت و بست هایی که خوشآیند یا تنفر شمایند

 

من هم یک سوال در هر شما بگویید میپرسم که بعضی هاشان شاید به درد بخور بشوند 

اولیش : همین الان شخص خاصی الگوی شما هست ؟ کیست و کدام ویژگی اش را بیشتر دوست دارید ؟ در ضمن اگر الکوی کسی یک بازیگر باشد و دلیلش خوشکلی او باشد اشکالی ندارد !!

من : گاهی هیج کس و گاهی شریعتی را . حتی اگر اندیشه اش را هم دوست نداشته باشم نوع نوشتنش برایم جالب است .

  • ۹۳/۰۷/۱۲
  • => محمد غفوری

نظرات  (۶۴)

تصویری ک خودم از خودم از بچگیم توی رویاهام داشتم، الگومه. دوست دارم بهش نزدیک‌تر باشم.
از داشتن الگوهایی ک برگرفته از شخصیت بقیه‌ن،تجربه‌ی خوبی ندارم. همون قضیه‌ی شکسته شدن بت و این حرفا...
اگه من بگم از شما متنفرم نظر من تایید میشه ؟!
چه سوال کلی ای!!!! 
من خودم شخصا توی زمینه های مختلف , الگوهای متفاوتی دارم... 
اما اگه بخوام از لحاظ علمی و فرهنگی و چند بعدی بودن! (که خودم متاسفانه تا الان خیلی نبودم!) 
بگم, یکی از دوستان مجازی که تو وبلاگم باهاش اشنا شدم و خیییلی ادم کاردرست و فعالی که کتاب می نویسه
عاشق رشته شه! و کتابای مربوط به اون و ترجمه میکنه! ارتباطش با هم رشته ای هاش تو کل کشور خویه!
شعر میگه متن ادبی و مخصوصا فرهنگی می نویسه! کلا حوزه ی مورد علاقه ش فرهنگه!
موسیقی کار میکنه ... یه مدتی نقاشی هم میکشید! ... نقدهاش چه نقد فرهنگی یا سینمایی یا در مورد کتاب ها کلا خییلی خوبه!
و برای منی که تقریبا تا حالا تک بعدی بودم و خییلی کارهای متفرقه انجام نمی دادم , واقعا یه الگوی فوق العاده س!!
همه ی این شرایطی هم که گفتم خودم مستند دیدم!! 
و جالبترش اینه که فقط 24 سال سن داره....!!! تازه الان خیلی از کارهای دیگه ش رو دیگه نگفت :)))))))
پاسخ:
اگه بدونید که هرکی فعالیت های هنریش بیشتره شاید عقده هاش بیشترن نظرتون عوض میشه ؛)
نگفتم منظورم بود!!! :))))))))) 
من خودم ازشون فرهنگ کتاب خوندن و کتاب های خوب خوندن ذو یاد گرفتم..
منی که تا قبل از اون بجز مجله و چند تا کتاب ابکی خیلی کتاب نخونده بودمو دنبالش نبودم , 
بعداز خوندن چند تا کتابی که راجع بهشون نقد نوشته بودن , فهمیدم که من چقدر عاشق کتاب خوندنم! 
این یکی از علایقم بود و من خبر نداشتم!! چپن دنبالش نبودم خیلی و نمی شناختم نویسنده ها و سبکشون رو 
و نوشته هاشون رو..... 
ولی خوشحالم که تا خیلی دیر نشده , پیداش کردم!! :))))))
سلام آقای دکتر من چند ماهی میشه که مرتب به وبلاگتون سر میزنم خیلی زیاد از طرز نوشتنتون خوشم میاد و خیلی خوشحالم که میتونیم از طریق وبلاگ با افرادی مثل شما ارتباط داشته باشم خواستم تو قسمت مشاوره کنکور ازتون سوال بپرسم که این پست باعث شد اولین نظرم رو اینجا بذارم :) ولی بعدا تو اون قسمت مزاحمتون میشم :))
گفتید از اتفاقات زندگی و مشکلات و .. بگید خواستم بگم این چند وقت اینقدر اتفاقات بد واسم افتاده که تقربا دچار افسردگی شدم :))
نقاط قوت وبلاگ قلم خوب شماست
در مورد سوالتون راستش یه نفر نیست که بخوام اسمشونو بگم ولی از بین اطرافیانم الگوهای زیادی دارم و در هر کدومشون بعضی از رفتاراشون مد نظرم هست ولی نبوده یه شخصی رو به طور کامل الگوی خودم قرار بدم
مثلا از لحاظ علم ، شخصیت ، نوع پوشش ، نوع  رفتار و ... الگوهام متفاوته 
پاسخ:
با یه چیزی تو کتاب ها نوشتند مشکلات را به شکلات تبدیل کنید 
تحقیق کنید بهتون کمک میکنه !
الگو داشتن سخته تو این دوره زمونه دکتر!!چون هیچی مثل قبل نیست.بهتره به عقل و منطق و احساس خودمون رجوع کنیم.
انتقادم بسته بودن نظراته اصلا حس لال بودن بهم دست میده:/
پیشنهادم باز شدن نظراته:))
پست قبلیتونم سوالی برام پیش اومد!عایا کار بدیه پسر چبزیو از پدرش مخفی نکنه?! خب بنده خدا خلاف شرع که نکرده که:)) 
راستی عیدتونم مبارک!!ایشالا علوم پایه هم موفق باشین
پاسخ:
میشه تو دوره های قبل پیدا کرد 
اینم بد نیست شاید
man k kollan vagti mibinam ye nafar az 1lahaz khube mishe  olgo baram chon hich bashari kamel nis az lahaze elmi porofesor samie az lahaze adabi doktor shariati az lahaze raftar shoma va aghaye 2ktor ahmadi az lahaze barkhord aghaye 2ktor ashrafi va az lahaze ehsas aghaye 2ktor ruhbakhsh va khanume 2ktor dorosti
hamin!
پاسخ:
چقدر دکتر میشناسید !!!
شوخی کردما
ناراحت نشید دکتر 
وبلاگ که تمام ویژگی های یه وبلاگ شخصی خوب رو داره, همینو ادامه بدین... حداقلش اینه که یکی از 4-5 تا وبلاگیه که یه آدم (مثل من) مدام بهشون سر میزنه!
- خوب گاهی بعضی چبزا رو از بعضیا (الگو) بر میدارم که خودمو بکشم بالا ولی خوب تا حالا با اون خدای شعوری که بخواد الگوی همه ی رفتارام بشه آشنا نشدم.
پاسخ:
خدای شعوری ؟! 
سلام، ایده جالبیه.
خب فرمودید با ربط و بی ربط...
فقط یک هفته از تحصیل تو رشته ای که برای قبولیش زحمت کشیدم میگذره و همچنان درحال سر و کله زدن با بافت شناسی جان کوئیرا...یک هفته جلسه توجیهی برای ما ورودی های جدید گذاشتن ولی جز سردرگمی چیزی نداشت...!! دیگه دوری خانواده و تازه وقتی از پایتخت بیرون میری میفهمی چقدر بزرگ و دوست داشتنی بوده....
دلم به آزمون علوم پایه که فکر میکردم کشوریه خوش بود که فهمیدم نخیر قطبی شده...دیگه از هم کلاسی های عزیز سوری و یمنی تا هم کلاسی هایی که از پزشکی اردبیل و دامپزشکی تنها بصرف هیئت علمی بودن پدرشون هم کلاسیت شدن....
و اینکه جزوه یا کتاب رفرنس...چرا آقایون هم کلاسی برای تشکیل گروه جزوه نویسی همکاری نمیکنن آخه ؟!!! و یه عالمه  دیگه از این آخه های ترمکی! ;)


راجع به سوالتون هم: شخص خاصی نیست که از همه جنبه ها الگوم باشه.... ولی همین افراد عادی که روزمره باهاشون برخورد میکنم گاهی برخیشون ویژگی بارزی دارن که اون ویژگیشون میشه الگوم...


درباره وبلاگ هم خوب بوده تا الان. یادمه یه پست گذاشته بودید که به افرادی که کامنت میذاشتن یه شماره میدادین فکر کنم عنوانش خاطره نویسی مجازی  بود. از این طرح رونمایی نمیفرمائید؟ :)





پاسخ:
کلا واسه شروع دانشگاه هیچی بیشتر از رفقا و هم اتاقی های درس خون مفید نیستند . داشته باشیدشون
سلام من آدم های موفق رو دوس دارم و همیشه اونا رو الگو قرار میدم خودتم که موفقی... من هم شریعتی رو خعلی دوس دارم...
  • آسمون ابری

  • الگوی من ، خودم هست!

    اینکه خودم از خودم چی میخوام!

    همین!

    موفق و موید باشید برادر من!

    پاسخ:
    همچنین برادر من !
    سیاه پوشیده بود، به جنگل آمد... من هم استوار بودم و تنومند! من راانتخاب کرد... 
    دستی به تنه و شاخه هایم کشید، تبرش را در آورد و زدو زد... محکم و محکم تر…
    به خودم میبالیدم، دیگرنمیخواستم درخت باشم، آینده ی خوبی در انتظارم بود. 
    میتوانستم یک قایق باشم، شاید هم چیز بهتری...
    درد ضربه هایش بیشتر می شد و من هم به امید روزهای بهتر توجهی به آن نمیکردم…
    اما ناگهان چشمش به درخت دیگری افتاد، شاید او تنومند تر بود، شاید هم نه! اما حداقل به نظر مرد تبر به دست آن درخت چوب بهتری داشت، شاید هم زود از من سیرشده بود و دیگر جلوه ی برایش نداشتم، 
    مرا رها کرد با زخم هایم، واو را برد...
    من نه دیگر درخت بودم، نه تخته سیاه مدرسه، نه عصایی برای پیرمرد و نه قایق و... خشک شدم...
    میگویند این رسم شما انسانهاست، قبل از آن که مطمئن شوید انتخاب میکنید و وقتی با ضربه هایتان طرف مقابل را آزار می دهید او را به حال خودش رهامیکنید!
    ای انسان تا مطمئن نشدی تبر نزن! تا مطمئن نشدی، احساس نریز... دیگری زخمی می شود... خشک می شود!                                                                                                                     سلام دکتر جان و خسته نباشید. ممنون بابت شما بگویید 1 به قول دوستمون حس لال بودن بهمون دست داده بود  دیگه اینکه تبدیل شدن مرد. .. ! به نقطه سر خط بینهایت غم انگیزه از نظر من. ..     دیگه اینکه شعر سعدی زیبا بود استفاده کرد. و عرض کنم حضورتون ما که الگویی نداشتیم تو زندگی . .. اما از الگوی لباس که واسه خودم میکشم خعلییییییی خوشم میاد بهترین خصوصیتش  هم اینه که هم اندازه خودمه و مطلب آخر. .. بازیگر زیبا نمیتونه الگو باشه اما  بازیگر زیبا با اخلاق و رفتار زیبا چرا که نه...
    پاسخ:
    دردناک تر این بود که تبدیل بشه به دسته ی همون تبر !
  • پزشک آینده
  • من طرفدار پروفسور یاماناکا هستم. از آرزو هام اینه که یه ایرانی(شاید من) به اون جایگاه برسه.
    یه نویسنده هم هست که خیلی تحسینش می کنم: دن براون
    راستش از شخصیت های معاصر ایرانی به نظرم کسی لایق الگو بودن نیست-حداقل من نمی شناسم.البته دکتر نیما رضایی و دکتر مریم میرزا خانی از معاصرانی هستن که باعث افتخار هستند.
    پاسخ:
    کتاب رمز داوینچی اره ؟ زوم کردن روی مذهب جالبه
    من معذرت میخوام آقای غفوری متوجه جواب نظرتون نشدم میشه بگید منظورتون چی بود؟؟

    پاسخ:
    کتاب های روانشناسی واسه حل مشکلات ذهنی  و روحی خیلی خوبند
    کمک میکنند میم مشکلات رو بردارید و تبدیلشون کنید به شکلات !
    توصیه کردم همین !
    الگوی من تویی دکی جون @-}--
    سلام دوست عزیز........
    وبتون رو دیدم......خیلی قشنگ بود!!!
    اگه مایل به تبادل لینک هستی خبر بده
    سلام
    راستش خیلی وقته دارم وبتونو میخونم.خیلی مطالبتونو دوس دارم.هربار خواستم نظر بذارم نتونستم.راستی نمیشه تو وبلاگ شما نظرگذاشت واسه پستای قبلی تون؟
    با اجازه تون خیلی وقته لینکتون کردم.
    ترم 7 پزشکی م.
    الگوی خاصی ندارم.ولی رفتار مادرمو دوس داشتم.دلم میخواد مثل اون باشم
    پاسخ:
    سلام
    نه نظرات پست ها بستن و نمیشه متاسفانه
    موفق باشید 
    سلام
    راستش خیلی وقته دارم وبتونو میخونم.خیلی مطالبتونو دوس دارم.هربار خواستم نظر بذارم نتونستم.راستی نمیشه تو وبلاگ شما نظرگذاشت واسه پستای قبلی تون؟
    با اجازه تون خیلی وقته لینکتون کردم.
    ترم 7 پزشکی م.
    الگوی خاصی ندارم.ولی رفتار مادرمو دوس داشتم.دلم میخواد مثل اون باشم
  • ((س)) 16 تیر 1393!
  • آقای دکتر سلام:) این روزها ((س)) های تقلبی زیاد شده اند! دوستان توجه داشته باشید !((س)) ای که در قسمت بگویید1.در تاریخ 12مهر 1393در ساعت 23:23و23:30 نظر گذاشته اند با ((س)) ای که در قسمت کنکوریار درتاریخ 16تیر 1393 در ساعت 14:47و15:15 نظر گداشته اند! کاملا دو فرد متفاوت هستند! نمیشود که عده ای با ششصدتا علامت تعجب و علامات دیگر! با اسم افراددیگر هر چه دل تنگش میخواهد بگوید!:)))))در قسمت بگویید1! فضای مجازی است دیگر! کاریش نمیشودکرد! خانم یا آقای نیمه محترم ((ُس)) قسمت بگویید1. جمع کنید این مسخره بازیا رو! میخوای یه کاری بکنم آی پی کامپیوتر یا هر چیز دیگه ای که باهاش نظر میذاری در بیارن!!! البته این جا وبلاگ دکتر غفوری هست! پسوردش رو که نمیشه من داشته باشم!!تا بدونی من راست میگم یادروغ! شما توهم فانتزی مختلط زده اید!! من بیشتر از 21 سال سن ندارم! اگر مایلید اسم و فامیلیم روکامل بگم! یا اسکن کارت دانشکده پزشکی روبراتون ایمیل کنم!! خداوند به شما((س)) گرامی شفای عاجل عنایت بفرماید:)))))))

    سلام....مثل اینکه اینجا یه مشکلی پیش اومده...

    من همون "س" هستم که دو تا کامنت گذاشتم و در مورد الگو داشتن و الگوی خودم گفتم... متاسفانه وقتی که داشتم اون کامنت ها رو میذاشتم با گوشی بودم و اسمم رو کامل نوشتم اما بعد از ثبت نظر دیدم که فقط "س" ثبت شده... چون یکی از حرفاش اشتباه شد اومدم اصلاحش کنم مثل اینکه کلش پرید!!! فقط "س" موند که منم چون فکر کردم اصلاح شده دیگه بهش نگاه کردم که اگه مشکلی داره برطرف کنم...

    اما راجع به خانوم یا آقای "س" که مورد لطفشون قرار گرفتم!! بگم که شما از کجا اطمینان دارید که من تک تک نظرات این وبلاگ رو با اسم نویسنده هاشون! میخونم و حفظ میکنم؟؟؟؟ اگه تو این صفحه و تو همین تاریخ بود و من اون اشتباه تایپی رو داشتم بازم میشد توجیه کرد که من خودمو خواستم جای شما بذارم اما وقتی تاریخ نظرات و حتی بخشی که توش کامنت ثبت شده به گفته ی خودتون!! اینقدر متفاوته چطور با اطمینان میگین که من خودمو جای شما گذاشتم؟؟

    تازه من به چه دلیلی باید این کارو بکنم ؟؟ مخصوصا وقتی که حتی شما رو هم نمی شناسم همونطور که خییییلی های دیگه رو هم نمی شناسم!!!

    در ضمن من اون شخصی رو که گفتم 24 سال سن داشتن وگرنه در مورد سن خودم تو اون کامنتا صحبتی نکردم!!!!

    من هیچ وقت در مورد دروغگویی یا صداقت بقیه صحبتی نکردم که شما میخواین به من مدرک نشون بدین که ثابت کنین... خب اول اسم من هم "س " داره....!!!

    و اول اسم خیلی های دیگه!!

    انشاالله که لایقش باشم که خدا دعاتون رو در مورد من مستجاب کنه.  :)

    فقط یه اشتباه تایپی بود موضوع اسم که متاسفانه اینطوری برخورد شد!!!!

    به هرحال من بابت اشتباه تایپی که داشتم و ندیدمش که اصلاحش کنم ازتون معذرت میخوام که باعث ناراحتی تون تا این حد! شدم...

    آقای غفوری از شمام معذرت میخوام که تو وبلاگتون چت میکنم چون مجبور بودم که همینجا توضیح بدم...!!!

     

    راجع به نظرتون در مورد هنرمندها هم شاید!! اینطوری باشه که شما میگین

    اما خب همین که حداقل این توانایی رو دارن که عقده هاشون رو یه جوری

    خالی کنن خییلیی بهتره از اینکه این عقده ها تو وجودشون همینطوری بمونه بدون

    اینکه ذره ای تخلیه بشه!!! اینجوری خطرناک هم میشن تازه!!!

    ولی اونجوری دوز خطرشون کمتره..!!

    اما به نظر خودم  افرادی هستن که توانایی تبدیل ذهنشون رو به نوشته ، کتاب ،

    شعر، نقاشی و.... دارن و همین قدرتشون قابل تحسینه به نظر من..

    هرکسی همچین استعدادهایی رو نداره...

    سلام !

    هر چند که دلم نمی خواست امروز نظر بذارم.....اما گفتم شاید بعد فرصت نکنم!
    دیدین یه وقتایی آدم بیخود دلش می گیره.....یه چیزی طرفای چپ قفسه سینه ، بزرگ میشه و نبض می گیره....تند و تند تر....می تپه و بزرگ میشه....انقدر بزرگ که یه دفعه....بی هوا....می ترکه...احساس می کنم...جاش خالیه.....یه حفره تو خالی...
    بدیش اینه که هیچوقت سر یه چیز اینطوری نمی شم....انقدر پر میشم که یه دفعه این حس سراغم میاد....اینه که درست کردنش اصلا کار اسونی نیست....اما تظاهرش چرا....
    پس یه بار دیگه از اول شروع می کنم....مثل هر باری که دوست داشتم نظر من اینجا یه بمب انرژی باشه.....

    ******
    سلااااااااااااااااااام!!!!!!
    روزگار خوش!؟! ایام به کام!؟!؟
    مرسی از اینکه به فکر خواننده های این وبی...
    راستش خیلی خوب میشه اگر نظرات رو باز کنی...هر چند که برام قابل درکه که فرصت رسیدگی نداری....
    الگو....امممممممم....بیشترین کسی که دوست دارم شبیهش باشم....مامانمه....با یه مقایسه سطحی قشنگ به این حس می رسی که خیلی مامانه....قشنگ حواسش به همه جا هست....رفتارش رو حسابه.... و بیشتر از هر چیز ، انگار یه کوه محبت و مهربونیه....
    اما دوست دارم اگه یه روز مثل مامانم شدم، نسخه آپدیت شده اش باشم، مثلا اینکه کمتر نگران بشم...یکم بیشتر میدون برای استقلال بچه هام بدم! :)
    پاسخ:
    سلام
    شاید گرفتن الگو از نزدیک ترین ها نشونه ی ضعف باشه 
    چیزی شبیه ازدواج فامیلی که میتونه به خاطر ایراد در برقرار کردن ارتباط با دیگران باشه

    آقای غفوری میشه در مورد یه مسائلی واستون ایمیل بزنم راهنماییم کنید؟؟
    ممنون میشم
    پاسخ:
    سلام
    ادرس ایمیل در پروفایل هست
    سلام!
    من با حرفتون مخالم!!! شاید بشه مواردی رو با این مضمون دید.....اما هیچگونه تعمیمی وجود نداره.....چرا از این بعد به قضیه نگاه نمی کنید که من مادرم رو از خیلی جهات کامل دیدم....نسبت به جمعیتی که اطرافم وجود دارن...و در کنار این الگوی کلی....پیگیر یکسری ویژگی هایی می شم که در دیگران دیدم و خوشم اومده....
    به غیر از این....جامعه الان...20 سال قبل نیست که حضور دختر ا تو جامعه کمرنگ باشه...پس فکر می کنم در حال حاضر اگر هم ازدواج فامیلی وجود داره، شاید دلیلش یه حس خوب، یا علاقه از بچگیه! :))
    یا حداقل در مورد هر کسی هم این موضوع صدق کنه....اینو در مورد خودم نمیبینم...چون با آدم های خیلی بزرگی ارتباط دارم...که هر کدومشون به خودی خود برای جمعیتی الگو هستن....مثل خانوم ربانی عزیز....که خیلی چیز ها ازشون یاد گرفتم...خانوم اقدامی...خانوم فضلی...خیلی کسای دیگه...
    واقعا افراد موفق رو الگو قرار میدم و  وقتی کم میارم میگم نگاه کن فلانی چکار کرد
    حتی از وبلاگ شما یا افراد دیگه ای که سر میزنم نکات مهم رو برداشت میکنم.
    واقعا هم تو زندگی جلو افتادم
    مرسی
    با سلام و عرض تبریک عید و استعانت از خداوند منان
    الگوی بنده سر الکس فرگوسن کبیر هست.
    چراشم برید پیدا کنید اگه خواستید

    پاسخ:
    جالب بود ؛)
    من تو هر مرحله از زندگیم یک نفر رو الگو کردم با توجه ب شرایطم مثلا واس کنکورم ی دوست داشتم دندان قبول شد منم واقعا مثل اون سعی کردم و البته پزشکی میخواستم ک شد.ولی کسی ک همیشه الگوم باشه نداشتم.
    میدونی خ قشنگ مینویسی.من کلی از خوندن پست هات ذوق میکنم.پیشنهاد من اینه ک نظرات رو باز نکن.اینجوری افکار ماها شاید نوشته هات رو تحت تاثیر قرار بده.و میدونم چقد درسا سختن و پاسخ ب نظرات وقت گیر.من هم مینویسم.تو ی دفتر.ولی از اونجا ک فکر میکنم ممکنه کسی ی وقت بخونش مجبورم خ از حقیقت هارو اون جور ک دوست دارم ننویسم.ولی داشتن وب عالی.گاهی نوشتن انقد آروم میکنه آدم رو ک یادت میره تا 2 دقیقه قبلش داشتی اشک میریختی.امیدوارم تو هر شرایطی پست میذاری حالتو بهتر کنه.بدون خ خواننده داری ک حتی بدون نظر گذاشتن حرفات واسشون خوندنی.پیروز باشی.
    پاسخ:
    ممنون از شما :))))

    باسلم و عرض خسته نباشید خدمت شما استاد بزگوار . الگو داشتن سخته ولی در عین حال پیداکردنش راحت . همان طور که اسم بنده زهرا هست الگوی من خانم فاطمه زهراست . نگه داشتن و دارا بون این اسم سخته و باید لایق و محافظش باشیم . در تمام عرصه های زندگیم الگوی من هست که فرزندانی تربیت کرد که واقعه ی پرشور کربلا رو برای همه و همه تلقی کرد ... . اگر هم الگوی این دوره رو براتون بگم . انسان باید برای خودش الگو باشه کهبتونه نقاط ضعف خودش رو قوت بده و نقاط قوت رو هم فراتر حد و ... . باتشکر و سپاس فراوان . 

    پاسخ:
    ممنون از شما
    مذهبی ها واقعا قابل احترامند
    درود به شما

    عاشق صادق

    68 - کسی که یکی را عاشق است و مابقی را بیزار و یا بی تفاوت است دچار توهم است. « کسی که یکی را عاشق است اگر صادق باشد خدای را شدیدتر عاشق است.» قرآن- و عشق الهی، عشق به همه آیات و مظاهر خدا در جهان خلق است زیرا خدا از مخلوقاتش معرفی و آشکار می شود. پس اگر کسی را عاشق باشد سائر موجودات را هم دوست می دارد در درجات! زیرا همه موجودات عالم دارای ذات یگانه اند و از یگانگی حق صادر شده اند. پس محبت، امری وحدت وجودی است و تنها نوری است که انسان را با جهان و جهانیان مربوط می سازد و از حیات الهی برخوردار می کند و از حبس تن می رهاند و از ظلمات منیت می جهاند و از هراس عدمیت پاک می سازد.

     

    از کتاب "خداشناسی امامیه - امام شناسی قرآنی و خودشناسی الهی- جلد اول  " استاد علی اکبر خانجانی - ص206

     

    لینک دانلود :

     

    http://d01.megashares.com/dl/TPpeEEK/khodashenasiemamieh1_2.zip

     

     در صورت فیلتر بودن به وبلاگ زیر مراجعه کنید :

     

    https://noorehasti.wordpress.com/

     

     

    دوباره سلام..................خسته نباشید آقای دکتر بابت این همه فعالیت...........

    اومدم به 2 دلیل:1-هم انرژی بگیرم برا هفته بعد که درسمو بخونم.....2- ببینم که تصویری یا چیزی گذاشتید یا نه گفتم شاید زودتر بیمارستان رفته باشید..........

    واقعا دست مریزاد بابت این همه تلاش........

    راستی من الگوم تا الان خودم بودم.........چون خودمو قبول دارم و دوست دارم همینی که هستم بمونم.........و اما از زمانی که با شما آشنا شدم..شما هم الگوی من شدید.....هم  از لحاظ تحصیلی و هم برخورد و رفتار با دیگران..............


    امیدوارم همیشه موفق باشید و سپاسگزارم بابت اینکه خواسته یا ناخواسته بهم انرژی مثبت میدید و منو به درس مشتاق تر میکنید

                                                                  سپاس                               "فائزه"

    پاسخ:
    واقعا خوشحالم کردید

    باسلام و عرض خسته نباشید خدمت شما استاد بزرگوار . ازلطفتون بسیار بسیار متشکرم . مهم اینه که با چه بینش و تفکری به مذهبی ها نگاه کرد . بهضی از مذهبی ها هستن که فقط یاد و خاطره یا به نحوی چند جلد یا صفحه کتابی ازرو تو عرصه بجا گذاشتن مثل شهید مطهری و چمران و باکری  ... . مهم نیست که فقط تو ظاهر جلوه بدیم که مذهبی هستیم این باطن انسان هست که بیان گر دین و مذهبشه و انسان اگر تو دو راهی زندگی گیر بیوفته اگر به باطن خودش رجوع کنه راه اصلیشو پیدامیکنه . با امید موفقییت و پیروزیتو در تمام مراحل تحصیل و زندگی . خدا یارویاورتون باشه .

     

    سلام پروفسور سمیعی عاشقشم بزرگترین ارزومه که یه روزش باهاش از نزدیک حرف بزنم اسطورمه
    .
    این ماجرای اسید پاشی دقیقا قضیه اش  چیه؟! این عکس مربوط به اسیدپاشی اصفهان هست یا مشهد؟!!اسم این خانم چیه؟! ترکشی که به دل آقای دکتر خورده از چه نوعی بوده؟! آقای دکتر لطفا مطالبی که میگذارید دقیقا اطلاع رسانی کنید! تا ابهامی سوالی پیش نیاد! در مورد این قضایا عزیزان مطالب مختلفی بیان میکنند ! باید دید اصل قضیه چه بوده؟! آقای دکتر فکر نمیکنید یه خورده ای شعرتون بوی حقوق بشر میده؟!! باعرض معذرت که تو این قسمت نظر میذارم!
    زندگی شما آرزوی خیلیاست
    خوشبحالتون فقط همین ...

    باعرض سلام:)من اول یه اماری بدم بعد شروع می کنم صحبت هامو!کشور ایران رتبه 115 شادی را در بین 157کشور جهان به خود اختصاص داده!ابتلا به ویروس ایدز و هپاتیت در افراد در جهان کاهشی و در ایران افزایشی است!رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرده است ایران از نظر جمعیت هفدهمین کشور جهان است!و از نظر مصرف لوازم ارایشی هفتمین کشور جهان است!اقای غفوری خیلی ممنون که به بچه ها اگاهی دادید.ولی مطلب شما اشکالاتی داشت که تصحیح می کنم!و یک انتقاد دیگه راجع به پست هاتون اینه که شما تفکرات ذهنی خودتون رو به عنوان الگو به خورد مغز بچه های وب میدید و این خیلی بده!
    پاسخ:
    سلام دوست عزیز
    من اماری ندادم که واقعا مبحث درسی بود و درست و غلطش به گردن استاد هست !! البته بلوغ زودرس رو من قبلا هم خونده بودم بده و چه خوبه که شما اگه متبع موثقی داری در اختیار من هم قرار بدید
    خوشحالم که افراد دانایی جون شما من رو نقد میکنند و باعث مباهات منه
    منظورتون از الگو رو متوجه نشدم فقط 

    به ظاهر شدن علایم بلوغ از جهت فیزیکی و هورمونی در دختران قبل از سن8 سالگی و در پسران قبل از سن9 سالگی بلوغ زود رس اطلاق می شود.دادن پیش اگاهی در دو ران 12تا14سالگخی به دختران و 13 تا15 سالگی به پسران به هیچ وجه بد نیست! ان ها باید راجع به علایم بلوغ اطلاع داشته باشند و ربطی به چشم و گوش بازشدن ندارد!در بلوغ زود رس باید دو جنبه بررسی شود که بسیار حایز اهمیت است!1-جنبه اول عوامل ایجاد کننده بلوغ زود رس است که برای تشخیص ان باید به متخصص غدد و سایر متخصصان مربوطه مراجعه کرد که با انجام ازمایش های لازم دلیل ان مشخص می شود وتا حدود زیادی به چشم و گخوش بازشدن ارتباطی پیدا نمی کند!2-کنت ل عوارض بلوغ زود رس!
    دادن پیش اگاهی به نوجوانان نه تنها بد نیست بلکه مفید است !ولی در برخی موارد اطلاعات بالای نو جوانان10تا19 ساله از نحوه ی برقراری.ارتباط جنسی در این موضوعی بسیار نگران کننده است! که علت بالارفتن این دانسته های افراطی نتیجه استفاده از شبکه ها و رسانه های غیراخلاقی است! البته بنا به دلایلی ممکن است دختر یا پسری تا سن17یا 18! هم به بلوغ نرسیده باشند که به این مشکل بلوغ دیر رس اطلاق می شود ! پسرانی که بلوغ دیر رس دارند غالبا احساس بی کفایتی و درماندگی می کنند و شاید برای خود ارزش کمتری قایل شوند! و دخترانی که بلوغ دیررس دارند ممکن ایاست در مورد اوضاع جسمانی خود مضطرب و نگران باشند اما تاثیر روانی بلوغ دیررس در ان ها کمتر از پسران است!
    کم کردن دوز برخی از قرص ها در راستای اجرای سیاست های....! واقعا نگران کننده هست. و خیلی از افراد بی اطلاع اند!!!!!, درست است که این مشکلات در جامعه وجود دارند ولی راه حل چیست?! ما یاد گرفتیم صورت مسایل را پاک کنیم و برای حل این مسایل کمتر قدم برداریم! به علت شرم و حیایی که در افراد موجود در کشور اسلامی قرار دارد خیلی از افراد از اگاهی های پایینی برخوردار هستند و این خود نگران کننده است!! بهترین روش برای جلوگیری از این مشکلات تفکیک جنسیتی تمام دانشگاه هاست!!!!!!:))))))))) علت جهل ندانستن نیست بلکه توهم دانایی است!!! والسلام!!
    سلام مجدد! دانشمندان علوم پزشکی شروع بلوغ را به فعال شدن ژنی به نام GPR54نسبت می دهند که این ژن سیگنالی به مغز می فرستد و واکنش های زنجیره ای انجام می شوند که آزادکننده هورمون ها در بدن می باشد! شروع زود هنگام این زنجیره به علل زیر می باشد. -بروز مشکلات که در فرد ایجاد شده است مثل وجودتومور و یا آسیب های مغزی! -وجود عفونت در مغز مانند مننژیت -وجود مشکلاتی در تخمدانها یا غده تیروئید 
     -استفاده ها ی ژنتیکی (کرم های هورمونی ) و سابقه خانوادگی بلوغ زودرس. 
      -امواج ساتع شده در فضای شهر مانندامواج موبایل و پارازیت های ماهواره ای!
      -پرتودرمانی اگر سیستم عصبی مرکزی کودک در معرض پرتو درمانی قراربگیرد!
      عده ای هم علت را در مسائل فرهنگی می دانند ومعتقدند که قرارگرفتن کودک در معرض صحنه های محرک چرخه جنسی آن ها را زودتر فعال می کند!واین عامل یکی از دلایل بلوغ زودرس است نه همه ی آن!!! که استاد به آن اشاره کرده است!
    با توجه به پایین رفتن سن بلوغ در جهان! سن بلوغ هم در ایران پایین رفته است! و بلوغ به عوامل محیطی وطبیعی از جمله آب و هوای منطقه زندگی :گرم و خشک ! سردومرطوب و مناطق معتدله!   هر مسئله پزشکی را از دودید می توان بررسی کرد! 1-دید جهانی :دیدی مستقل از دین و سیاست است!2-دید کشوری دید آمیخته با دین و سیاست! سن بلوغ زود رس از نظر سازمان بهداشت جهانی نیز بسیار مهم است!
    کتب منبع مانند: بلوغ جسمی روحی و روانی در دختران. بلوغ جسمی روحی و روانی در پسران. انتشارات ما و شما نویسندگان: جمعی از استادان دانشگاه شهید بهشتی: دکتر ماهیار اذر -سعیدارصلان -محسن پرویز-محمود شفیع زاده- شیرین قاضی زاده-پرویز قره خانی-عبدالمجیدکجباف- دکتر لولاها - سیما نوحی- شهریار هاشم زاده- اصغر ساداتیان!  اصطلاح بلوغ زود رس در مجلات خارجی:Early puberty in girls and boys! ودر مجلهNew York times  سن بلوغ زودرس زیر 10 سال بیان شده است! سایت های داخلی تبیان و میگنا هم سن بلوغ زود رس در دختران را قبل از 8 سالگی و پسران را قبل از 9 سالگی می دانند!
    این ها دانسته ها ی شخصی است و نمی توان مهر تایید بر روی آن زد!بنده دانشجویی بیش نیستم و اظهارنظر قطعی از عهده ی بنده خارج است! نظر لطف شماست که بنده را دانا خطاب کردید ولی من خودم را دانا نمی دانم!!! بنده نمی دانم این کتب و سایت و مجله از نظر شما و استاد می تواند موثق باشد یاخیر!!! ایمیل بنده:drinfuture.sallary@yahoo.com نظر استاد و نظر خود را دراین باره به من ایمیل کنید لطفا ! برایم مهم است!!! از انجام تبادلات علمی با شما خرسند هستم!:)  موفق باشید!
    الگو نمیتونم اسمشو بذارم اما دکتر علیرضا شیری فانوس راهم بوده همیشه...از حرفای ته دلیش خوشم میاد و اینکه بی تعارف زندگی میکنه...نه خودشو گول میزنه نه بقیه رو و مهم تر اینکه آدما رو تو توهم موفقیت نمیبره...
    روشنایی زندگی من تو لحظه های تاریک پستای اون بوده و هست و میدونم که خواهد بود...
    شما  که تو یکی از پستها گفته بودین پدربزرگتون فوت کردن:-P 
  • پزشک جامعه هستم دارای پارتی های بسیار زیاد در ادارات مختلف!!!:((((
  • راجع به پست شاید برای شما هم اتفاق بیفتد! خواستم بگم اگه تخیلاتتون بوده! زیاد جالب نیست اذهان عمومی رو تحت تاثیر قرار میده!!! ولی اگه این موضوع صحت داشته باشه! تو یزد اتفاق افتاده؟! و دادگاهشون تهران بوده یا نه! البته اگر پدربزرگ پدریتون باشن.پیگیریش راحت تره!! ولی پدربزرگ مادری رو که نام خانوادگیش رو نمیدونم! خب پدربزرگ شما می تونه وکیل بگیره که حرفش رو ثابت کنه.بالاخره کار رو باید به کاردان سپرد!! امیدوارم اگه این موضوع صحت داره!! مشکل پدربزرگتون حل بشه!
    پاسخ:
  • دانشجوی پزشکی هستم هیچ پارتی ای هم هیچ جا ندارم!!!
  • وقتی در پایتخت کشور اپارتمان هایی هستند که یک پزشک جراح با درامد بسیار بالا باید عمر نوح داشته باشه تا بتونه اون ها رو بخره!! دیگه واقعا باید چی گفت!! اپارتمان های لوکس و گرانی که تمامشان روی گسل های پایتخت هستند!! مواظب زلزله باشند عزیزان مولتی میلیاردر!!!:)))))
  • دانشجوی پزشکی هستم هیچ پارتی ام هم هیچ جا ندارم!!!
  • حالا من چندتا دعا می کنم ! اگه دوست داشتیدآمین بگید! آمین جمعی گیراست !  الهی به فقیران جامعه ما عزت نفس و به ثروتمندان جامعه دست بخشنده و به دختران ما عفت وبه پسران ما غیرت عطا کن!!!  الهی اونی که پول و پارتی نداره دستشو بگیر!الهی هیچ جا پارتی بازی نباشه!الهی هیچ دارویی تحریم نشه! الهی هیچ وقت ماده حاجب تحریم نباشه!الهی هیچ پزشک بی مسئولیتی که مردم  رو به خاطرپول به کشتن میده نباشه!! نباشه! الهی هیچ جنینی به خاطر بی پولی سقط نشه! الهی هیچ بچه ی بچه کار نباشه! الهی هیچ کس تو دنیا از گرسنگی نمیره! الهی هیچ جا خشونت نباشه!  الهی هیچ کس درگیر دادگاه نشه!الهی رو صورت هیچ کس اسید نپاشن! الهی هیچ جوونی شکست عشقی نخوره!!:)) الهی هیچ جا خشونت و قتل های ناموسی نباشه!!الهی هیچ جا جنگ نباشه! الهی هیچ خانواده ای به خاطر پول ازهم نپاشه! الهی هیچ  مسئولی به خاطر منافع شخصی از کارش نزنه! الهی  حق الناس به گردن هیچ کس نباشه! الهی  هیچ حقی به اسم حقوق بشر ناحق نشه! الهی هیچ شیعه ای سر بریده نشه! الهی هیچ جنگ و خونریزی هیچ جا نباشه! الهی هیچ دانشجوی ایرانی به خاطر ایرانی بودنش از دانشگاه اخراج نشه! دنیای من اینه ! دنیای بی کینه....! رویای من اینه!!        برداشت آزاد......!   $$$$$$$$$$#######*********&&&
    سلام...
    نمیدونم نظرم مرتبط به این بخش هست یا نه!اما تصمیم گرفتم بذارمش.
    من سال دوم دبیرستانم و رشته م تجربیِ.شاید بعضیا بهم بخندن که از سال دوم نگران کنکور هستم؛درست مثل خیلی از دوستام!اما واقعیت اینه که جو زندگی من طوریه که خود به خود از صبح تا شب به این مسئله فکر میکنم!
    پدر من پزشک هست و مادرم داروساز...همه فکر میکنن من باید مثل اونا باشم اما من به باهوشی اونا نیستم و این چیزی که بقیه نمیخوان قبول کنن!الان همه فکر میکنن با این وضع درس خوندن من و هوشم رتبه دو رقمی رو شاخمه!!!!!در حالی که من تو امتحانای ترمم موندم...
    پارسال امتحانای ترمو خیلی خیلی بد دادم و مامان بابام دعوام کردن و گفتن تو با این وضع درس خوندن و این نمرات هیچ جا قبول نمیشی!اما من انگیزه ای برای گرفتن نمره ی خوب نداشتم چون وقتی حتی با تمرکز کامل و دقت درس میخوندم نمره هام خراب میشد!
    تا اینکه امسال تحت تاثیر حرفای مامان بابام قرار گرفتم و از 8تیر شروع کردم به رفتن به کلاسای مختلف!حتی دیگه دور ویالن زدن که یکی از کارای مورد علاقه م هست خط کشیدم چون وقتی براش نداشتم!
    امسال رو با انگیزه ی زیاد و این فکر که بعد از 3سال میتونم پزشکی قبول بشم و به آرزوم برسم شروع کردم ولی رفته رفته انگیزه م کم شد.چون دیدم هیچ فرق خاصی تو نمره هام ایجاد نشده!
    امتحان میان ترم امسالمم با اینکه میخواستم عالی بدم خراب کردم.فکر کنین!من که مامانم شیمی ش رو تو کنکور نزدیک 100 درصد زده بود یه امتحان الکی رو 13 شدم!13!امتحان سختی بود اما مامانم که اینو قبول نمیکنه!همیشه میگه کنکورم سخته!وقتی توی یه مدرسه با 90نفر دوم تجربی نمیتونی خوب باشی چطور انتظار داری بین تمام ایران خوب باشی؟
    من خیلی درس میخونم و مفهومی هم میخونم!حتی جمعه ها و 5شنبه ها کلاس میرم و عملا هیچ تعطیلی ای ندارم ولی...!
    این خیلی برام زشته که وقتی چند نفر تو خانواده مون با مدال طلای المپیاد رفتن دانشگاه یا عمه هام هر2 دانشگاه تهران درس خونده ن و الان شدن دکترای معروف من نمره ی ترمم رو گند بزنم!
    از طرفی دلم نمیخواد مامان بابامو با این همه خرجی که برام کردن و وقتی که برام گذاشتن ناامید کنم :( دیگه واقعا نمیدونم چیکار کنن!گوشمم از نصیحتایی که خودمم میدونم پُره!اینکه باید برای خودم درس بخونم و نه بقیه و هنوز وقت هست...ولی بازم میترسم!فکر کنم واقعا من هیچی قبول نمیشم.
    ببخشید که این همه حرف زدم.
    میشه کمکم کنین؟
    میشه یه پیش انسانی بتونه پزشکی قبول شه .لطفا جواب بدید
    پاسخ:
    سلام . از مدیرتون باید سوال کنید . دنگ و فنگ داره و فکر کنم باید امتحانات دروس تخصصی تجربی رو بدید .

    من دغدغه این دارم که خیلیا نا امیدم می کنن که تو که رشتت انسانی بوده نمی تونی موفق بشی.من می ترسم لطفا کمکم کنید

    پاسخ:
    اگه پشت کنکورید شدنیه مشکلی نیست .
    سلام سلام
    .
    عجب چالشی!؟
    "همین الان شخص خاصی الگوی شما هست ؟ کیست و کدام ویژگی اش را بیشتر دوست دارید ؟"
    ...
    من چرا الگو ندارم؟!
    گویا داشتم منتهی گمش کردم.
    ...
    الان یاد حضرت خدیجه افتادم. بیشتر ثروت ایشان که طبق شنیده ها با کاردانی در کسب و کار افزون شده...
    من فارغ التحصیل انسانی هستم .امسال کنکور تجربی دادم .خیلی امسال اذیت شدم .میخوام یه سال دیگه پشت کنکور بمانم .لطفا اگر میشه بگید میتونم موفق شم
    چه دروسی ضریبش برای پزشکی بیشتره
    من ریاضی و فیزیکم خوب نیست .از این می ترسم گند بزنم
    من نمی دونم چرا رفتم انسانی یه رشته به درد نخور که هیچ اینده ای نداره و فقط بازار کارش واسه وکیلا دزد که درصدی پول میگیرن و جیبا لامصبشونو پر میکنن .حالا باید بالا و پایین این رشته کوفتی تحمل کنم
    پاسخ:
    خیلییی هم خوبه :) من که دوست دارم رشته ی انسانی رو :)
    من نگفتم بده.من دیگه دوست ندارم و به غیر از حقوق که منم  خودم به همین خاطر رفتم و بعد نظرم تغییر کرد.متاسفانه برای کسی که پول حلال واسش مهم باشه خوب نیست
    سلام 
    خیلی جالبه این وبلاگ اعتیاد آوره.....آقای دکتر نوشته هاتون موروفین دارن؟؟!!!
    هر چی می نویسن ،خوبه،،پیسنهاد می کنم به نویسندگی به طور جدی فکر کنید ....
    پاسخ:
    ممنون :)
    مدت مدیدی هست که مطلب جدید روی سایتتون نذاشتید!! شاید هم سرتون شلوغه!! ما بسیار مشتاق خواندن مطالب شما هستیم! مارو از مطالب علمی و ادبیتون بی بهره نگذارید !!! جناب دکتر....:) !
    سلام آقای غفوری! طی یک یا دو ساعت دیگه به آدرس ایمیل شما، ایمیلی با نشانی:fourfinefreshfish.2016@yahoo.com فرستاده می شه!! حتما ببینید این ایمیل رو چون بسیار حیاتی و ضروری هست!! این کامنت رو گذاشتم که حتما ایمیل بنده رو ببینید! و ایمیل بنده بین انبوه ایمیل های دیگه گم نشه یه وقت!!
    عصبانیت خیلی مخربه !! و خب خیلی از مشکلات باعث می شه که بعضی مواقع انسان حرف هایی رو بزنه که دلش نمی خواد و بسیار زود هم از گفته هاش پشیمون میشه!! امیدوارم قبل از این که دیگران رو قضاوت بکنیم!! ابتدا این حق رو به خودمون ندیم و سپس عصبانیت اون فرد رو درک کنیم !! و این رو هم در نظر داشته باشیم که ما اگه خودمون جای اون فرد بودیم چیکار می کردیم و چه چیزهایی که نمی گفتیم!!!
    بابت برخی صحبت ها در کامنت اخیر و در ایمیل عذر می خوام بعضی هاش واقعا مناسب نبود!! امیدوارم درک بکنید نه قضاوت!
    انسان جایزالخطاست!! انسان ها خیلی باید روی شخصیتشون کار بکنن و این رو هم بدونید که هیچ انسانی از لحاظ.اخلاقی کامل نیست !! و گرنه اگر انسان ها کامل و بی عیب و نقص بودند همشون پیامبر محسوب می شدن و عاری از خطا !!
    سال جدید پیش پیش مبارک باشه براتون و امیدوارم سال پر از سلامتی و موفقیت و سالی عاری از قضاوت داشته باشید:))
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی