زندگی پزشکی

Medical Life

زندگی پزشکی

Medical Life

یک عدد دانشجوی پزشکی هستم که نوشتن این ها عادت دوران و تلاش و لطف حداقلی منست و نهایت محبت شما در درک آن ها و در ارسال و اشتراک مطالب مفیدتان ( شبیه پیوند ها ) خواهد بود .
سوالاتتان را بی زحمت ایمیل کنید :)
Mohammadghafouri72@yahoo.com
( برای جواب به ایمیلتان تا یک هفته مهلت بدهید )

stigma ها را رسانه ای نکنید !

پنجشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۳، ۰۲:۲۱ ق.ظ

درس و کلاس و کتابش را نمیدانم اما یافتن این واژه آن قدر روی من تاثیر گذاشته است که حاضرم مثلا تا اخر عمر آب حوض حیاط خانه ی استاد مربوطه اش را بدون مواجب خالی کنم !  البته نه این که معادل فارسی اش در لغت نامه نباشد ها اما واژه ی  stigma یک حس درست تری به من میدهد . از همان ها که قدیم تر ها میدیدیم و میشنیدیم و میگفتیم وای خاک بر سرم و امروزها میبینیم و میشنویم و حداکثر سه چهار درجه سرمان را به نشانه ی تاسف و نگرانی این طرف آن طرف میکنیم میگویند استیگما . حالا که چی ؟ خواستم بگویم stigma ها را باید stigma نگه داشت . سیگار کشیدن زنان و عادی شدن روابط دختر پسری و ماجراهای خیانت و هرچیزی که میدانیم هست و نباید باشد را نباید با خودمان بیاوریم به فیس بوک و  خیابان ها و انجمن ها و پرده های سینما و هرجای دیگری و تکرار کنیم و تکرار کنیم و به جامعه بقبولانیم که اتفاقات این چنینی میتواند به کرات بیفتد . این ها باید در خفقان بمانند تا ترس انجامشان بیشتر باشد . مواظب باشید استیگماها را رسانه ای نکنید ... 


بی ربط : من از روی تنبلی و چند دلیل دیگر کوتاه مینویسم . در ذهنتان به نوشته ها بال و برک بدهید خودتان !

 

  • ۹۳/۰۴/۲۶
  • => محمد غفوری